Anchorman;n23660 said:En gång per spelpass? Nej använder man dem förbrukar man dem. Det är en avvägning, spara dem och uppgradera nåt eller boosta ett slag
Kör på denna varianten jag med.Anchorman;n23660 said:En gång per spelpass? Nej använder man dem förbrukar man dem. Det är en avvägning, spara dem och uppgradera nåt eller boosta ett slag
Det jag har märkt när vi har spelat med regeln att man får tillbaka använda tärningar nästa möte är att det har varit väldigt mycket värt att sitta och hålla på sina erfarenhetstärningar och använda som extratärningar istället för att öka sina förmågor. Har man tio extra tärningar kan det många gånger vara mer värt totalt sett än vad man kan få genom att öka sina värden i sina förmågor. Därför tycker jag den regeln som nämns ovan att man förbrukar sina tärningar för evigt om man väljer att lägga en extra tärning eller två på ett slag låter som en bra idé. Däremot kan det kanske bli så att det istället blir för lite värt att lägga till tärningar istället för att förbättra sina förmågor. Ska dock lägga till att vi sänkt kostnaden för att förbättra sig rätt markant, vi har delat med två eller fyra tror jag.Fantasy! Old School Gaming said:När man spenderat sina ET för att förbättra tärningsslag får man naturligtvis tillbaka dem när man fortsätter spela nästa gång.
kloptok said:För övrigt, jag gissar att det var okej att citera den här meningen ur regelboken. Du får säga till mig annars Arfert så tar jag bort det.
Heh, jag hade förstått det som kloptok skriver, men kör på att används de så förbrukas de, just p.g.a. kraftord, jag har t.o.m. funderat på att husregla bort ET helt och hållet och ersätta det med nån form av ökningssystem a la Drakar och Demoner 84-85, men riktigt hur det skall funka vet jag inte än.Anchorman;n23727 said:Då har jag fattat fel. Men vad är då syftet med mana ifall man kan använda Et helt villt?
Arntsen said:alltså, att låta spelaren slå ett slag för att eventuellt öka, men riktigt hur det skall se ut har jag inte kommit fram till än.
Det stämmer.Botteu;n66097 said:Enligt regelboken får man max ha 10 ET åt gången. Att öka ett värde kan t ex kosta 30 ET vilket innebär att man då ska betala 10 ET i tre omgångar vilket innebär att man måste hålla reda på att man betalat en "delbetalning" på en värdeshöjning. Stämmer det eller har jag fattat fel?