Den klassiska inspelningen när Ernst-Hugo Järegård läser HP Lovecraftsamlingen Skräckens labyrinter återutges igen, nu för första gången på CD.
Klicka här och gå neråt för mer info.
/Anders
Klicka här och gå neråt för mer info.
/Anders
Snacka om gengångare!1951 skrev han en roman, ”The Case of Charles Dexter Ward” (Gengångaren) som blev mycket uppmärksammad.
Det var inte direkt den enda missen i den biografin. Jag blev så ambitiös att jag skrev ett mail till dem med en rättad version. (De hade stavat fel till Cthulhu, och till HP:s mellannamn.)Fast dom har inte järnkoll på HPL direkt:
Hoppas bara de inte tycker att nördarna tjatar på dem för jag gjorde nämligen exakt samma sak i samband med att jag startade tråden.Det var inte direkt den enda missen i den biografin. Jag blev så ambitiös att jag skrev ett mail till dem med en rättad version. (De hade stavat fel till Cthulhu, och till HP:s mellannamn.)
Jag, tror dig !Faktum är att det är precis så bra som det låter.
Vi kanske skulle tjata lite mer på dem, för de har inte uppdaterat sidan på något sätt. Om jag hade en sajt där jag sålde böcker, och någon helt korrekt påpekade att jag stavat fel till en författares namn, hade jag släppt allt jag hade för händerna för att ändra det.Hoppas bara de inte tycker att nördarna tjatar på dem för jag gjorde nämligen exakt samma sak i samband med att jag startade tråden.
Nu tror jag inte det är ett problem i just det här fallet, eftersom "Lovecraft" ju är det pregnanta ordet, och det var väl rättstavat, men i dessa tider av datasökning kan felstavade namn faktiskt leda till att kunder missar att man existerar, litegrann beroende på vilken sökmotor man använder och hur jävla slö kunden är.Om jag hade en sajt där jag sålde böcker, och någon helt korrekt påpekade att jag stavat fel till en författares namn, hade jag släppt allt jag hade för händerna för att ändra det.
Det är ett centralt problem för biblioteksdatabaser, vilket råkar vara mitt jobb. Alla vettiga baser klarar sig dock runt det med trunkeringsmöjligheter (=det räcker med att skriva en del av ett ord) och det blir ännu bättre om man använder sökvett och inte bara apsöker.Folk hade stora problem med att hitta vad de sökte efter.