Nekromanti [ESF] Rollformulär

Max Raven

T12-kultist
Vad är Ett Steg Framåt? Förenklat: Star Trek möter cyberpunk. Rollpersonerna är besättning på ett skepp som utforskar galaxen efter teknologi, liv och lämpliga platser för kolonier samt understödjer befintliga kolonier. Fokus är problemlösning.

Det här är ett första utkast - fälten är mer disposition för rollformulärselement än färdiga utseenden. :gremsmile: Ber också om ursäkt i förväg för slarv med placering. :gremwink:

Formuläret är tänkt för en A4. Kommer omorganisera lite längre fram efter feedback. Inte helt nöjd... :gremsmile:

Tänker nog låta det mala i huvudet i några dagar innan jag återvänder för en andra runda.

Genesis

Ni dés ni maître
Förutom de ojämna marginalerna tycker jag att det ser riktigt snyggt ut. Jag gillar den stilrena designen. Tumme upp!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är tråkig, så jag skulle gärna se att rutornas bredd ändrades så att de liksom linjerar vertikalt... Dvs minska instinkt/bildning/säkerhet pyttelite, bredda tillstånd och skador så den blir lika bred som instinkt/bildning/skador...

Har du någon tanke med att ha tillstånd/skador överst, istället för att ha det rollpersonen har/kan överst?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tog mig friheten att göra en skiss som var typ som jag tänkte:

Max Raven

T12-kultist
  • Sätta en "refresh"-symbol Drivkraft & Agenda-raden.
  • Kanske flytta Bakgrunder. Beror lite på hur jag sköter dem regelmässigt - har något i bakhuvudet om att man kan använda det för fringisar, typ lyckas med (ej normalt regeltäckta saker) med motivation ur bakgrund, eller göra slag lättare. Får se.
  • Ha Mods på motsatta sidan av "skade-boxarna". Osäker på om Krom får plats, men det borde de.
  • Fixa en "Mods"-låde-rad, för enskilda Mods. Eh, skrymmande. Kanske på eventuellt konflikt/stress/kris-formulär.
  • Lista tillfälliga tillstånd (bedövad m m).
  • Se över språket ("Tillstånd" känns inte riktigt rätt).
  • Fixa så att ens drivkrafter blir tydligare för andra spelare på något sätt. Och göra drivkrafter större.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Terminus är lite over kill tycekr jag. En sak jag verkligen gillar är Torso kroppsdelens markering med två rutor, en för bröst och en för mage utan att det står bröst och mage. Thumbs up! Sen håller jag med krank om strömlinjeformnignen och att färdigheter bör stå högst upp. Det man kan först, det man kan bli sist.

Max Raven

T12-kultist
Niklas73 said:
Terminus är lite over kill tycekr jag. En sak jag verkligen gillar är Torso kroppsdelens markering med två rutor, en för bröst och en för mage utan att det står bröst och mage. Thumbs up! Sen håller jag med krank om strömlinjeformnignen och att färdigheter bör stå högst upp. Det man kan först, det man kan bli sist.
Er, torso är "torso". :gremblush: Jag kommer inte ha några detaljträffområden - sånt får spelare sköta när de tar skada. Tanken är att ha typ "bränd", "djupt sår", "satt ur spel" o s v och låta spelare/SL placera ut skador på kroppen och beskriva hur de får skadorna. Inget som stoppar skador till magen, förstås. :gremsmile:

Tomrummet vid skador hade jag en tanke på att ha varianter av, något åt det här hållet kanske:

Fast mer dynamisk pose.