Nekromanti Essentials är det nya D&D

CapnZapp

Myrmidon
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">ManaNation has received a tip that Wizards of the Coast has decided to end the print run of the Dungeons and Dragons 4th Edition Core Handbooks, instead aiming to turn the game in the direction of “Dungeons and Dragons Essentials”, a product to be released later this year. The first product for the Essentials line is starting with the ‘Dungeons & Dragons Fantasy Roleplaying Game’ also being called ‘the Red Box’ and is due to be released on Sept. 7th, 2010.

It is our understanding that they are not going to be reprinting any of the three main books, the Players Handbook, Dungeon Master Guide and Monster Manual from this point on to allow them to be phased out. No other books have been mentioned. </div></div>
Sås: http://forum.rpg.net/showthread.php?t=528172

Jarl

Hero
hjk said:
Finns det risk för nerd rage eller är spelen tillräckligt lika för att de gamla böckerna ska gå att använda?
De ska vara fullt kompatibla; samma regler, men mer strömlinjeformat/styrt character-byggande.

Necross

Swashbuckler
Med tanke på den stora mängden errata i 4E-böckerna så tycker jag nerdrage vore onödigt. För det verkar ju vara samma system.

Hoppas de tar med Obsidian-varianten av skill challenges som standard, den rockar! :gremsmile:

CapnZapp

Myrmidon
Där sa du ett sant ord.

Inte för att jag tror på det en sekund; efter att ha läst James Wyatts svamliga SC-artiklar i Dragon har jag insett att han är lika fullständigt värdelös på att konstruera regler som att erkänna när de inte funkar.

CapnZapp

Myrmidon
Risken för nerd rage vid förändringar är väl konstant (100%)... ;-)

...men kanske blir skitstormen inte lika intensiv eller långvarig som med 3.5...?