Nekromanti Eterseglare (Stämplat Alver)

Krille

Super Moderator
"Hur går det igentligen med Sanaris Eterseglare?"

Ungefär lika bra som Förenta Staternas forskning om flygande tefat, utomjordiska virus och grundämnet ununpentium vid Area 51.

Det vill säga, ingen som faktiskt vet något tänker säga ett jota om saken. Sanari-alvernas eterseglare är säkerhetsklassat BBR (Burn Before Reading).

"Vad är det för viktiga detaljer som behövs?"

En gummisnodd, en partikelaccelerator och en tallrik filmjölk. Fast det vet de inte om.

[H2O]

Veteran
[SPOILER] ovan

Nå, lite försiktighet skadar inte när man talar om saker som antingen står i L&H eller kapitlet "HEMLIGT" i Alver :gremwink:

Det finns nog ingen exakt info om vad som "saknas". bara att Sanari försöker återupptäcka hemligheten med stjärnfärder...
Platsen där det mesta av infon finns är ju inte så mysig heller, så man är i "deep shit" helt enkelt :gremwink:

marcuslinder

Veteran
Re: [SPOILER] ovan

Platsen där det mesta av infon finns är ju inte så mysig heller, så man är i "deep shit" helt enkelt
Jag har minns inte att jag läst om var det mesta av infon om hur de bör gå tillväga sägs finnas - upplys mig!

Staffan

Myrmidon

Jag kommer inte ihåg exakt var, men det var visst ett dvärgfäste som enligt legenden pajade av "baksuget" när dvärgarna lade Förbannelsen på alverna. Sedan bosatte sig en drake med hetsigt temperament där, för att bevaka hemligheterna.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Jag får väl spoilermärka då...[Spåjler]

Det är just vad som behövs som Sanari inte vet, men de är beredda att vidta nästan vilka mått och steg som helst för att få reda på det. Det här inlägget kan förhoppningsvis ge dig en del saftiga kampanjuppslag på ämnet, och förklara mina idéer om hur det ligger till bakom ridåerna i Liljans råd och deras konkurrenter Drezins innersta kammare.

- Ymir, hoppas det uppskattas

[H2O]

Veteran

I L&H går det att läsa att alverna hade ett övertag i det aktuella kriget just p.g.a. sina eterseglare. Då byggde klan Drezin en "kraftstråle" som drog ner en eterseglare från himmelen. Det räknade dock inte med att alverna som sista utväg lät den krascha rätt ner i dvärgafästet som mer eller mindre totalföstördes. Därefter flyttade en mycket ondsint drake in för att vakta eterseglarnas hemlighet...

vandraren

Swordsman
Jag tror att det är filmjölken de saknar.

Den finns bara att få tag på hos ett troll som glömde mjölken i sin håla.

Tänk vilken kampanj att låta RP försöka hitta filmjölken och ge den till Sanari. *drömmer om storslagna hjältedåd*

=)

Krille

Super Moderator
"Vad fan ska man med en talrik filmjölk till?"

Skulle jag avslöja det så vore det ju ingen hemlighet. Då skulle ju vem som helst kunna bygga en eterseglare. :gremwink:

Fahnen

Swordsman
Den ska dom som jobbar ha, annars skulle dom inte orka jobba pga dålig blodsocker. Det är ju uppenbart. Och gummisnodden ska användas till att skjuta den elka arbetgivaren under den kommande strejken.....pga att dom inte fick tillbehör till filmjölken ( ex flingor). Fast det är jätte hemligt och ni som läst det har drabas av en förbaskelse...eller förbanelse*

* Förbanelse = bannad i förväg, bannad = 120 minuter snön. Om alla alver går ut och sätter sig 120 min i snön är alla problem lösta. Fast det vet inte alverna om.