Re: Diesel i Soppan, Del 2
Dieselsoppa said:
Max, tidigare i spelet claimade du "förbrukningsvaror". Därefter outade du "örter". Hur tänkte du då?
Ja, man använder upp dem tänkte jag helt enkelt. Man kan äta vissa och man kan inte återanvända örter man har till sårbehandling (tänkte jag då). Men visst, tanken dras först till smör, mat och annat. Skulle hintat mer, tror jag, om jag inte outat det i inlägget efter inlägget efter det (inlägget emellan sa jag att jag inte kunde använda mitt föremål själv, vilket jag kan varit först med att avslöja, osäker).
(Intressant att ha med i ekvationen är att Larsson sa att han var trädgårdsmästare innan det, och jag outade mitt yrke efteråt - om jag inte missat i min snabbkoll - och Larsson krokade på mitt yrke efter jag outade det. Det här var innan vi hade total överblick också. )
F ö så skulle Forskare kunna vara "Lärd man"-motsvarigheten (scholar) eller , och teorin om att ulvarna får flera yrken att välja mellan stämmer, om Ruga är en ulv. Då kan Larsson ha valt fel, kanske från något slags antagande att Trädgårdsmästare lät mer fantasy-aktigt än Botaniker. Ett problem är att om de fick, säg, två yrken att välja mellan, så finns det 50% att en ulv valt rätt.
Snabb fundering. KK sa svart på vitt att han kunde se när botanikern lämnar spel i inlägg #841747 - 2013-02-27 18:11:46. Därefter bör någorlunda vakna ulvar (senast) ha fattat galoppen om de hade flera yrken att välja mellan.
Här tänkte jag på att kolla forskaren direkt:
Cassius säger att han kan sia forskare #841846 - 2013-02-27 20:37:08. Tyr säger att hans bok tillhör Forskaren i #841857 - 2013-02-27 20:44:59. Men - Ruga säger att hon är forskare #841534 - 2013-02-27 08:45:21, vilket är innan KK lägger fram detta (även om KK hintar om botaniker redan #840931 - 2013-02-25 13:23:15, vilket är långt innan).
Snarare blir jag lite uppmärksam på Tyrs uttalande kring hans bok:
#841111 - 2013-02-25 20:45:56 säger han
Tyr said:
Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.
Nästa gång den nämns:
#841507 - 2013-02-27 00:42:43
Tyr said:
Jag är en Magiker. Anledningen till att min roll tycker att min bok är värdelös är eftersom den saknar trollformler. Men för mig är magiker även lärda typer, så en bok känns inte alls som en konstig ägodel för en magiker. Det står liksom inget annat förutom att det är en bok som saknar trollformler och att den därför är värdelös. När KK outade att han hade en magiskt föremål så slängde jag iväg en blänkare för att se om han sett min bokoutning. Jag tänkte att vi kanske hade varandras föremål och jag ville inte allt för uppenbart visa att jag var magiker. Nu när han outat präst så känns det tveksamt, men det kändes lovande i dåläget.
Sedan:
#841857 - 2013-02-27 20:44:59
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag har ingen aning om att jag skall ha ett halsband? Jag trodde jag skulle ha Tyrs bok?
Det vet inte jag heller. Men enligt outningarna så ska du ha ett föremål som Botanikern har i sin ägo. Om inte BDG eller Lu-kaazh är Botanikern så är det LJSLarsson som gäller. Boken tillhör Forskaren.
Hur visste Tyr att boken tillhör forskaren? Jag hittar inte diskussionen som ger någon hint om detta, utom att Tyr nämner att den inte innehåller magiska formler.
Det pingar en del här för mig. Någon som kan dubbelkolla så jag inte missat något?
Tillsvidare:
Röst: Tyr