Nekromanti Ett äventyr

Nordix

Veteran
Läs inte det här Bard eller The Beholder.

Jag har tänkt göra ett äventyr (mitt första). Alla rp är frakk tiraker/trukher och en Gûrd från kiaz. Det börjar med att tirakhären från kiaz håller på att invadera Soldarn efter att ha tagit över Roghan fästet (jag minns inte vad det hette) och Västmark. De har fått veta att en stor här av samorianer kommer med solsvärdet mm och tänker spöa tirakerna. RP's uppdrag blir att stjäla solsvärdet på något sätt för att sänka moralen och skapa kaos. De får med sig en hel massa utrustning, en trukh, 2 tiraker och 2 Gûrder till hjälp. Ja det var själva grunden. Vad tycker ni?

Några frågor: Var finns solsvärdet just nu eller är det förstört eller nåt?
Finns det nån som har hand om solsvärdet typ Nimto av Solen?

En annan sak. Jag tänkte att det ska sitta en stor fin eldsten på solsvärdet. Fast jag har ändrat så att de ser ut som rubinen på trollbane. Fast det var ju ingen rubin, det var ju en eldsten förstås. Och de påverkar bara varelser med grottrollblod i sig. Men de är inte i närheten så starka som trollbane. Så i ett senare äventyr kommer någon av Gûrderna i följet att börja leta rätt på eldstenar och startar revolt mot tirakerna. Så då måste RP rädda hela sin ras från de hemska gûrderna.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Ett äventyr [LITE L&H-SPOILER]

[color:red][EN SKVÄTT L&H-SPOILER]</font color=red>

Du borde nästan ha satt en DFSH-spoiler-varning på den där.

Men i alla fall...

Solsvärdet då det hittades i vår spelgrupp skänktes av en skuggvarelse från astralplanet (komplicerad historia), någonstans i Gordrion. Den där staden som håller på att expanderas så mycket, ni vet /images/icons/wink.gif - alla som har läst L&H i alla fall.
Men jag tror inte att det står någonstans i L&H vart det befinner sig.

Ett förlag till bi-äventyr eller bara händelse ([color:red]Svante, sluta läs här... jag ska använda detta på dig /images/icons/wink.gif</font color=red>), är att efter gûrd-slakten så kommer någon gûrd på att sno något från RPn med solsvärdet, som denne RP gärna vill ha tillbaka. Meningen är att ta detta något till en magidöd plats, och då kommer förstås RPn med solsvärdet dit och ska mörda allt och alla (inte svårt alls, med det svärdet), problemet är dock att det inte funkar /images/icons/devil.gif.
Så får även han lite "tuggmotstånd".

För övrigt så verkar det bli ett rätt hårt episkt äventyr, kör hårt /images/icons/smile.gif.

Nordix

Veteran
Jag vet det. Jag undrade om det finns någon annan som liknar honom eller gör samma sak eller nåt.

Helmgast
Ivian/Baltsar Bonde

Ta någon Ivianliknande hjälte. Det blir nog bra.

Eller varför inte köra ett stort äventyr med att komma fram till var det är och märka att det finns hos Bazirk som vägrar ge det till Frakk? Bara en idé.