Nu ska jag och 3 andra spela klyschig fantasy som inte är alltför episkt. Jag ska spelleda. Jag har dock bara lite grunder till storyn. De följer nedan.
Alla rollpersoner har precis utexaminerats på ett eller annat sätt.
Första karaktären är en magiker som precis klarat sina slutprov på en magikerakademi.
Den andra karaktären är en riddare som precis har avslutat grundläggande träning och dubbats till riddare av någon hertig eller så.
Karaktär nummer tre är en tjuv. Denna karaktär har på något sätt precis fått sitt yrke erkänt av någon form av thieves guild (bättre namn på svenska?!).
Vad jag vill att äventyret ska gå ut på
Magikerakademin, riddarhuset/adelssläkten och tjuvgillet vill alla ha någonting som rollpersonerna blir utsända för att finna.
Vad jag vill ha hjälp med
Varför vill de olika institutionerna skicka iväg nyutexade?
Vad vill institutionerna lägga beslag på? (inte för episkt)
Varför slår rollpersonerna följe för att hitta vad det nu är de ska hitta (varför är de villiga att hjälpas åt)?
Alla rollpersoner har precis utexaminerats på ett eller annat sätt.
Första karaktären är en magiker som precis klarat sina slutprov på en magikerakademi.
Den andra karaktären är en riddare som precis har avslutat grundläggande träning och dubbats till riddare av någon hertig eller så.
Karaktär nummer tre är en tjuv. Denna karaktär har på något sätt precis fått sitt yrke erkänt av någon form av thieves guild (bättre namn på svenska?!).
Vad jag vill att äventyret ska gå ut på
Magikerakademin, riddarhuset/adelssläkten och tjuvgillet vill alla ha någonting som rollpersonerna blir utsända för att finna.
Vad jag vill ha hjälp med
Varför vill de olika institutionerna skicka iväg nyutexade?
Vad vill institutionerna lägga beslag på? (inte för episkt)
Varför slår rollpersonerna följe för att hitta vad det nu är de ska hitta (varför är de villiga att hjälpas åt)?