Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf kan du plocka fram lite feta bevis på att du ställer dig till skaran som har exakt likadana passiva förmågor.

Jag ska väl inte behöva rösta för att du skall göra det va? Kom igen kompis, nu kör vi!
Jag tycker jag hängt med tillräckligt i diskussionerna för att det ska ha framgått, men det är ju lätt att bli hemmablind. Men "feta" bevis har jag nog inga utan att outa något. Och för att göra det vill jag drevas. Spank me!
Röst: Brynolf

Larsson är numera ett avklarat kapitel. Jag är inte alls nöjd med outningen och får inga goda bybo vibbar av Larsson.

Brynolf. Jag har dig på kornet. Du har inte visat på nått vis att du har samma förmåga som mig och Cissi utan snarare byggt upp dig själv som att du har det i efterhand. Visa din goda bybo anda här nu och jobba fram ett case som stärker din position. Visst för att du är en slow-starter, men det är inte direkt så att du har din standard bybo edge. Nu har starten passerat så det är dags att ta fram den.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Rösterna på mig nu är överflödiga.

Vad håller byn på med? Varför jagar ni inte ulvar?
Först och främst är det väl inte du som bestämmer hur vida rösterna på dig är överflödiga. För det andra har du inte svarat på min fråga om varför du gick ut med att ditt föremål är magiskt istället för att gå ut med vad det är för något. Och för det tredje så reagerar jag på att du pratar om byn som den vore skiljd från dig: "Vad håller byn på med?" och inte "vad håller ni på med", utan "vad håller byn på med"

Basenanji

Postd20modernist
Alltså, jag tror att spelupplägget ser ut så här:

Alla bybor har fått följande yrken/föremål:

Smed-Städ
Krigare-Svärd
Apotekare-Medicin
...

Och så har Mukwa skruvat till det genom att blanda våra föremål:

Smed-Medicin
Krigare-Städ
Apotekare-Medicin

med tillägget att alla har fått reda på att deras prylar är oanvändbara/inte deras/tillhör någon annan typ. Dessutom har några av oss fått lite fräsigare roller eftersom vi kan se yrke på den som röstas ut.

Vi hittar varulvaran genom att de antingen:

*inte tillhör ett yrke som kan sias på slutet
*inte har ett yrke/föremål som passar ihop med någon annan roll
*något annat skumt som Mukwa har hittat på, som att vi bland alla fantasyklichéer hittar någon/något som inte passar in.

Om Liliana: det här är nybörjarvarulvsmisstag. Hela prylen med hennes outande är så himla inkonsekvent och konstigt. Ingen annan har motsvarande mis-match. Låt oss inte göra samma misstag som byn gjorde i Ebon Oaks (de släppte Recca som modigt gick ut med att hon var ett *snällt* spöke).

Men det tjänar lite till nu att pressa Liliana mer, då är det bättre och emr givande att försöka hitta hennes tre (eller fyra?) kompisar.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Jag har ett yrke som passar fin fint ihop med mitt föremål.
Det här stämmer in på min roll också. Om inte mitt föremål beskrivits som värdelöst så skulle jag tyckt att föremålet passade alldeles utmärkt till mitt yrke.

Sedan får gärna Kanaljen svara på min fråga i mitt föregående inlägg.

Basenanji

Postd20modernist
Äsch, jag gjorde fel:

Knarksoppa said:
Smed-Medicin
Krigare-Städ
Apotekare-Medicin
Det ska förstås vara så HÄR:

Smed-Medicin
Krigare-Städ
Apotekare-Svärd

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Rösterna på mig nu är överflödiga.

Vad håller byn på med? Varför jagar ni inte ulvar?
Först och främst är det väl inte du som bestämmer hur vida rösterna på dig är överflödiga. För det andra har du inte svarat på min fråga om varför du gick ut med att ditt föremål är magiskt istället för att gå ut med vad det är för något. Och för det tredje så reagerar jag på att du pratar om byn som den vore skiljd från dig: "Vad håller byn på med?" och inte "vad håller ni på med", utan "vad håller byn på med"
Jag är byn! Nä skämt och sido eller vad det heter Vico.

Jag undrar mest varför det röstats på mig. Hade missat din fråga och svarade på någon annans fråga istället.

Jag drog slutsatsen om att det inte spelar någon roll för byn eller mig om jag uppger att mitt föremål är magiskt eller inte. Min tanke var så klart att någon skulle kunna tänkas nappa på just magiskt. Empiricus nappade lite på om jag visste det eller om det var nått jag fått höra så jag fick ut något av det i alla fall.

Jag kan gå ut med hela min roll, men för byns bästa så är det ju bättre att låta de som är starkt misstänkta går ut med sina roller först. Har jag fortfarande inte svarat på alla frågor så är det bara att kasta fram dom igen.

Basenanji

Postd20modernist
Det enda skälet till att inte gå ut med sin roll är när man är väktare, eftersom varulvarna då lätt kan skjuta ner den enda roll som kan skydda siaren.

Men i det här läget, där vi har en hel del brödsmulor som pekar på en viss sorts symmetri och så några vars roller helt spräcker upp den symmetrin vinner vi på att få se sådant så snart som möjligt.

Så ja, gå ut med hela din roll så som jag har gjort.

Jag lovar att vi vinner på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag kan dock inte använda mitt föremål som jag tidigare varit inne och sniffat på.
Har du märkt av någon brödsmula från mig som skulle passa ditt yrke?
Jag kan med lite tvång pressa in en kanske två saker, men svaret lär nog bli nej.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dieselsoppa said:
Det enda skälet till att inte gå ut med sin roll är när man är väktare, eftersom varulvarna då lätt kan skjuta ner den enda roll som kan skydda siaren.

Men i det här läget, där vi har en hel del brödsmulor som pekar på en viss sorts symmetri och så några vars roller helt spräcker upp den symmetrin vinner vi på att få se sådant så snart som möjligt.

Så ja, gå ut med hela din roll så som jag har gjort.

Jag lovar att vi vinner på det.
Pratar du med mej Basse?

Jag om någon är ju för outandet av väktare och sånt där bös. Min roll är vanilla. Jag har inget behov av att outa den nu och byn tjänar inget på det. Ulvarna kan däremot suga in lite synsätt på hur det skall outas om de har flera bybor nakna och outade innan de själv behövt anstränga sig.

Såpp. Jag kommer alltså inte outa hela min roll i detta nu. Jag känner fortfarande ingen svett eller panik oavsett vad Vico säger. Det är de som röstar som avgör om jag är scum eller inte så de som röstar på mig får nog så lov att bygga ett case också.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Jag kan gå ut med hela min roll, men för byns bästa så är det ju bättre att låta de som är starkt misstänkta går ut med sina roller först. Har jag fortfarande inte svarat på alla frågor så är det bara att kasta fram dom igen.
Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Brynolf said:
Konrad said:
Kom igen kompis, nu kör vi!
Jag tycker jag hängt med tillräckligt i diskussionerna för att det ska ha framgått
Så här skrev jag på sida 2, exempelvis:
"Det verkar som många av oss är inne på samma linje om jag förstått folks hintar rätt. Lite väl många för att det ska röra sig om en tredje fraktion."
Vad tror du jag pratar om där, Konrad?
Jo det framkommer ju klart och tydligt att du inte tror på DTF och läser jag med snällglasögonen så kan jag ju tolka det hela som att du är en av många som är inne på samma linje.

Patient Beta

Swordsman
Hakar på detta inlägg eftersom det har med spelupplägget att göra.
Enligt vad jag kan se så har folk röstat så här hittils (klockan 15.20):

Brynolf: Vimes 2013-02-24 14:10, LJSLarsson 2013-02-24 18:18, Max Raven 2013-02-25 14:09, Konrad 2013-02-25 14:23
Cassius: Tyr2013-02-24 16:31, LjsLarsson 2013-02-25 10:02
Cissi: Vimes 2013-02-24 14:43, Vimes 2013-02-24 15:41, Ingen 2013-02-25 12:15
Dieselsoppa: Vimes 2013-02-24 14:35, Larsson 2013-02-25 10:10, Lilliana 2013-02-25 12:20, Konrad Konvalj 2013-02-25 14:35
Empiricus: Korpa 2025-02-13 09:31, LJSLarsson 2013-02-25 10:18, Konrad Konvalj 2013-02-25 13:55
Jake Armitage: Ingen röst lagd, har ej varit aktiv alls vad jag kan se
Konrad Konvalj: Vicotnik 2013-02-24 13:11, Liliana 2013-02-24 14:12, Larsson 2013-02-24 15:48, Larsson (igen) 2013-02-24 19:25, Brynolf 2013-02-25 14:57
korpa: LSJLarsson 2013-02-24 20:37
Liliana: K.K 2013-02-24 15:39, Max Raven 2013-02-25 11:04
LJSLarsson: Vimes 2013-02-24 14:14, Ruga 2013-02-25 06:31, Konrad 2013-02-25 14:21
Lu-Kaazh: Ingen röst lagd, har ej varit aktiv alls vad jag kan se
Max Raven: Ingen 2013-02-24 14:15, LJSLarsson 2013-02-24 21:42
Ruga: Max Raven 2013-02-24 14:31
tripp_trap: Vimes 2013-02-24 16:46
Tyr: Cissi 2013-02-24 18:04, LJSLarsson 2013-02-24 21:59, Max Raven 2013-02-25 11:06
Vicotnik: Vimes 2013-02-24 12:30, Cissi 2013-02-24 17:59, LJSLarsson 2013-02-25 08:51, Konrad Konvalj 2013-02-25 14:15
Vimes: Konrad Konvalj 2013-02-24 12:55, Cissi 013-02-24 15:22, Max Raven 2013-02-25 08:48

Viss disclaimer för att jag kan ha missat något, men jag tror jag fått med allt.

Vimes

Sillkung
Re: Det har blivit dags för...

LJSLarsson said:
Innan jag outar mer vill jag ta upp en sak. Vimes säger att han inte såg någon brödsmula från mig:

Vimes said:
Helt ärligt nu, Larsson skrev någonstans att han hade uppfattat att jag hade uppfattat att han hade smulat något i relation till KKs förmåga/regelläsningsfail. Grejen var att jag inte har någon jävla aning om vad han pratade om. Men det kunde jag ju inte säga. Kejsarens nya kläder.
Men efter min första outing skrev du direkt:
Vimes said:
Jag tycker din outning ändå är ok, för det är typ bara en officiell brödsmula.
Hur skall man annars tolka detta uttalande än att han såg en brödsmula i det jag sa? Det är ganska ulvigt att försäga sig och säga motstridiga saker Vimes.
Nu har jag ögnat igenom vad som hände i början av rundan.

Och: Larsson har antingen grovt missuppfattat typ allt, eller så ljuger han. Hur som helst vill jag veta mer.

Larsson, det citat av mig du använder ovan är från mitt svar på din outning av "något man har runt halsen". Jag kommenterar din outning med att jag inte vill att byn börjar outa saker ur det blå, men att "Något runt halsen" är av brödsmulekaraktär, varför det var ok i sammanhanget.

Det jag refererade till som grejen jag inte vågade säga något om var det här:
LJSLarsson said:
Jag har brödsmulat mina tankar om varför jag tror du är grön (vilket jag tror Vimes snappade upp), men det är tråkigt att du ser mig som brun. Det är väl inte bara så att jag är den som syns mest som i Thibault-koden då du var felaktigt efter mig runda efter runda?
Det har ju inget att göra med den outning som jag kommenterade. Jag har jättesvårt att se hur du kan mena att min kommentar till din outning skulle handla om KK och att du tänkte att han var grön.

Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.

Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.

Tyr

Hero
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Grejen är ju att du inte passar in i mönstret, om det är som du säger att ditt föremål funkar med ditt yrke. Nu har Tyr visserligen också gått ut med samma sak så det är möjligt att "alla har någon annans pryl" inte är 100%-igt. Men det är tillräckligt för att du ska gå ut med ditt föremål så vi kan se hur det relaterar till andra roller.
Alltså jag köper resonemanget att vi har varandras föremål. Allt jag säger är att mitt föremål mycket väl kan förknippas med mitt yrke, men att min roll tycker att föremålet är alldeles värdelöst. Det kan fortfarande finnas något yrke som det passar in bättre på. Men om ett sådant yrke finns så har jag inte sett det outats ännu.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Fast jag passar in i mönstret bra mycket bättre än en dyrksats som man hänger upp tavlor med. Hur tänkte du här Brynolf?

Vad är mest scum:

* Ha en dyrksats som man hänger upp tavlor med i ett episkt äventyr alá DoD.
* Ha en magsik sak som föremål som passar väl in till det yrke som är specificerat.
* Bära ett halsband av djurben och vara Trädgårdsmästare
* Ha med sig ett bandage och vara Tempelriddare

Varför är det uppenbart att inte Trädgårdsmästar-Larsson kan bära ett halsband av djurben? Vart ligger problemet där?

Varför är det uppenbart att inte en Tempelriddare kan bära med sig ett bandage?

Grejen här är att Basse känns rätt grön för mig. Han har ett bandage. Jag ser inga problem med att en Tempelriddare har med sig bandage. Däremot kanske inte Basse kan göra nått med sitt bandage, men det är ju inte på nått vis orimligt att han har det i och med sitt yrke.

Vad är det för mönster vi snackar om här Brynolf? Vem har bestämt att inte Tempelriddaren får ha med sig bandage?

Lukas

Mannen i Gult
Oj har spelet börjat?

jag är redan jätte förvirrad och förlorad, så förväntar er inte att jag kommer hålla koll på detaljer.

Jag kan säga att jag har som så många andra Ett föremål som inte passar in på min yrke, citatet som kom med föremålet säger i princip "det här har du ingen nytta av"

Jag saknar den förmågan som alla tycks ha, istället sitter jag på en förmåga som AKTIVERAS när en vis klass dör (om förmågan är till vår fördel eller nackdel tänker jag inte avslöja".

men jag tror att det är farligt för powerroller om vi går ut med klasser så jag tycker vi skall vara tysta om det. Jag vet att ni är bärreda att offra powerroller, men det tycker jag är en dumt förhållnings sätt för bybor, för visst kan vi klara oss utan powerroller men samtidigt så kan de också hjälpa oss.

Hittills så är den som pingat mest oss mig vimes, men det är mest för att han gjorde en grej tidigt som jag inte unnat släppa.

det var när han började så anti-outning och sedan plötsligt skrev
Vimes said:
Okej. Tillräckligt många. Cissi, berätta vad det är för yrke.

Ruga, håll dina hästar, Cissi känns mer suspekt.
jag tycker den omvändningen kom för snabbt.

Ruga

Veteran
Mitt föremål är väl egentligen inget som jag direkt förknippar med mitt yrke men det är inget konstigt direkt att ha. Det är ngt vi alla skulle ha nytta av som äventyrare. Men ja den är också värdelös.

Finns det ngt sätt att se individuella personers inlägg?

Basenanji

Postd20modernist
Alltså, hörni, just nu är vi uppe i tre sidor (om man har max antal visningar/sida inställt).

Om vi ska hålla på och tjafsa så här fram och tillbaka kring varandras brödsmulor kommer vi generera smärtsamt mycket information innan tisdagen utan att det egentligen leder nån vart.

I så fall tycker jag att vi skiter fullkomligt i att diskutera vår rollinfo. Då kan vi istället inrikta oss på att diskutera sådant som Larssons beteende (vilket Vimes har snappat upp).

Är det bättre kanske?