Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Jo det framkommer ju klart och tydligt att du inte tror på DTF och läser jag med snällglasögonen så kan jag ju tolka det hela som att du är en av många som är inne på samma linje.
"Lite väl många för att DET ska vara en tredje fraktion". "DET" i det här fallet syftar förstås på det yrke folk har info om, men vi visste ju inte att det var yrken det rörde sig om, utan spekulerade i om det kunde röra sig om en större kategori spelare, så som en DTF.

Tyr

Hero
Ruga said:
Finns det ngt sätt att se individuella personers inlägg?
Klicka på en användares namn här i tråden och välj "visa inlägg". Eller klickar du på användarnamnet någon annanstans och sedan "visa användarens inlägg". Tyvärr finns det inte något sätt att filtrera trådar, utan då får använda den metoden och ta en och en från listan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ruga said:
Mitt föremål är väl egentligen inget som jag direkt förknippar med mitt yrke men det är inget konstigt direkt att ha. Det är ngt vi alla skulle ha nytta av som äventyrare. Men ja den är också värdelös.

Finns det ngt sätt att se individuella personers inlägg?
Du skulle kunna trycka på ctrl+F och skriva i exempelvis [fd. Basenanji] för att få upp alla Diselsoppas inlägg på varje sida. Har du inställningen visa 99 inlägg per sida så får du upp alla på den sidan och sedan får du jobba vidare på nästa sida.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jo det framkommer ju klart och tydligt att du inte tror på DTF och läser jag med snällglasögonen så kan jag ju tolka det hela som att du är en av många som är inne på samma linje.
"Lite väl många för att DET ska vara en tredje fraktion". "DET" i det här fallet syftar förstås på det yrke folk har info om, men vi visste ju inte att det var yrken det rörde sig om, utan spekulerade i om det kunde röra sig om en större kategori spelare, så som en DTF.
Okay. Då drar jag slutsatsen av att du med din passiva förmåga kan tolka det som att det är en större kategori spelare, så som en DTF.

Den slutsatsen drar inte jag från min passiva förmåga som funkar lika som din.

Basenanji

Postd20modernist
När man ska analysera en enskild spelare tycker åtminstone jag att Sök-funktionen är enastående!

Jag brukar göra så här:

Klicka på "Sök" uppe i menyraden
Klicka på "Avancerad"
Välj "Varulvsspel" som forum
Välj Skrivet av användare: [din användare som du vill kolla]
Var noga med "Tidsperiod", så att du inte filtrerar bort en del resultat.

Lycka till!

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Fast jag passar in i mönstret bra mycket bättre än en dyrksats som man hänger upp tavlor med. Hur tänkte du här Brynolf?
Wut? Det ÄR ju självklart en helt vanlig dyrksats, men som Lilianas roll inte har nån användning av, och därför använder till home improvement. Däremot finns det ju naturligtvis någon med ett yrke som passar ihop med dyrkarna.

Varför är det uppenbart att inte Trädgårdsmästar-Larsson kan bära ett halsband av djurben? Varför är det uppenbart att inte en Tempelriddare kan bära med sig ett bandage?
Därför att det ju självklart finns andra fantasy-yrken som benhalsband och bandage stämmer mycket bättre överens ihop med.

Vimes

Sillkung
Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.

Äh, kom igen. Jag har JONGLERINGSBOLLAR (som jag enligt flufftexten inte kan jonglera med), de har inget med äventyrande eller mitt yrke att göra.

Så nu var det sagt.

Ruga

Veteran
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Okay. Då drar jag slutsatsen av att du med din passiva förmåga kan tolka det som att det är en större kategori spelare, så som en DTF.

Och jag som tror ?att jag har samma trodde från början att X kanske var ulvarna. Men jag blir lite tveksam om vi verkligen har exakt samma när du berättat mer.

Allafall vi kanske aka sluta fokusera på de som sagt att de har en liknande förmåga och koncentrera oss på dem som inte har det. Det finns tid senare till det. Skulle någon kunna göra en lista över vad folk hävdar om sin roll? Jag sitter på telefonen så det är lite svårt.

Patient Beta

Swordsman
Det betyder såklart också detta (för lättare översyn):
KK har 5 röster (Brynolf, Dieselsoppa, Empiricus, LJSLarsson och Vicotnik)
Max Raven har 4 röster (Liliana, Ruga, Tyr och Vimes)
LJSLarsson har 3 röster (Cassius, Korpa och Max Raven)
Brynolf har 1 röst (Konrad Konvalj)
Vimes har 1 röst (tripp_trapp)

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Då drar jag slutsatsen av att du med din passiva förmåga kan tolka det som att det är en större kategori spelare, så som en DTF.

Det är ju inte så konstigt eftersom alla har olika och alltså kan tolka det olika.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Jag vill bara påpeka att från min horisont (dvs mitt PM) är KKs magiska föremål betydligt märkligare än dyrksatsen att hänga upp tavlor med.

Äh, kom igen. Jag har JONGLERINGSBOLLAR (som jag enligt flufftexten inte kan jonglera med), de har inget med äventyrande eller mitt yrke att göra.

Så nu var det sagt.
Okay.

Mitt föremål är magiskt men jag kan inte bruka magi. Alltså, det står rätt klart att jag inte kan eller får bruka magi. Mitt föremål kan fortfarande ses som väldigt typiskt för mitt yrke, men skulle givet passa bättre in i en magikers hand eftersom mitt föremål då skulle kunna tjäna vår äventyrargrupp bättre i och med att magi och Magiker går hand i hand.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Fast jag passar in i mönstret bra mycket bättre än en dyrksats som man hänger upp tavlor med. Hur tänkte du här Brynolf?
Wut? Det ÄR ju självklart en helt vanlig dyrksats, men som Lilianas roll inte har nån användning av, och därför använder till home improvement. Däremot finns det ju naturligtvis någon med ett yrke som passar ihop med dyrkarna.

Varför är det uppenbart att inte Trädgårdsmästar-Larsson kan bära ett halsband av djurben? Varför är det uppenbart att inte en Tempelriddare kan bära med sig ett bandage?
Därför att det ju självklart finns andra fantasy-yrken som benhalsband och bandage stämmer mycket bättre överens ihop med.
Givet finns det andra yrken som stämmer bättre in med Benhalsband och Bandage. Men det finns väl ändå inget som säger att det är fel av en Tempelriddare att ha med sig ett bandage? Eller att en Trädgårdsmästare för den delen bär ett halsband av djurdelar på sig?

Mitt föremål kan bäras av diverse olika klasser om vi snackar episk DoD. Grejen med mitt föremål är ju att det liknar Vimes. Han kan inte bruka bollarna. Jag kan inte bruka min magiska attiralj.

Liliana brukar sina dyrkar på sitt vis. I hemmet istället för ute på fält. Det klinkar fel för mig fortfarande.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Men det finns väl ändå inget som säger att det är fel av en Tempelriddare att ha med sig ett bandage? Eller att en Trädgårdsmästare för den delen bär ett halsband av djurdelar på sig?
Nänä, men jag antar att du har en lite mer utförlig förklaring till varför din grunka inte lämpar sig för just dig. Det har rimligtvis de andra också.

Ruga

Veteran
Konrad Konvalj said:
Vimes said:

Så nu var det sagt.
Okay.

Mitt föremål är magiskt men jag kan inte bruka magi. Alltså, det står rätt klart att jag inte kan eller får bruka magi. Mitt föremål kan fortfarande ses som väldigt typiskt för mitt yrke, men skulle givet passa bättre in i en magikers hand eftersom mitt föremål då skulle kunna tjäna vår äventyrargrupp bättre i och med att magi och Magiker går hand i hand.
Okej var vi inte överens om att vi INTE skulle yttra namnet på yrket för att skydda dem?

Brynolf

Dum fan
Jag kommer åka ut i skogen och dyrka Satan i kväll, men hänger med från mobilen så gott jag kan.

Liliana

Veteran
Lite svårt att svara. Har ju inget att säga som jag inte redan sagt, eller kommer outa sen om jag håller på att åka ut.
Jag kan ju lova att jag inte är ulv, men det hjälper ju inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Och nu måste jag dra.

Men jag drar ett föremåls snack innan det.

Jag har ett föremål som passar min roll men jag kan inte använda föremålet på nått speciellt vis. Föremålet passar bättre in hos en Magiker.

Vimes har sina bollar. Han kan inte använda dom och troligen är hans yrke inte i närheten av Gycklare. Han kan vara en Krigare som på fritiden samlar på runda saker i bjärta färger, vad vet jag.

Basse är en Tempelriddare med sitt Bandage. Han kan inte använda det, men jag ser det inte som ett problem att han bär med sig det. En Helare skulle ju ha större nytta av Bandaget så klart.

Larsson är en Trädgårdsmästare. Han har på sig ett halsband av djurlik. Funkar för mig, men visst passar det bättre in hos en Shaman eller nått sånt. Larsson är rätt säker på att hans föremål inte passar hans roll. Varför vet jag inte.

Liliana har en dyrkats som hon inte kan hantera. Däremot använder hon det till annat. Så som att hänga upp tavlor. Visst passar dyrksatsen mer in på en Tjuv, men nu har ju Liliana sagt att hon använder den och får använda den. Jag kan inte använda min pryl som är magisk. Jag tycker det skär sig en aning i och med att Liliana fortfarande kan använda sitt föremål, men på helt fel vis.

Finns det några mer föremål? Tyr har ett föremål som han inte kan använda tror jag?

Liliana

Veteran
Konrad Konvalj said:
Och nu måste jag dra.

Men jag drar ett föremåls snack innan det.

Jag har ett föremål som passar min roll men jag kan inte använda föremålet på nått speciellt vis. Föremålet passar bättre in hos en Magiker.

Vimes har sina bollar. Han kan inte använda dom och troligen är hans yrke inte i närheten av Gycklare. Han kan vara en Krigare som på fritiden samlar på runda saker i bjärta färger, vad vet jag.

Basse är en Tempelriddare med sitt Bandage. Han kan inte använda det, men jag ser det inte som ett problem att han bär med sig det. En Helare skulle ju ha större nytta av Bandaget så klart.

Larsson är en Trädgårdsmästare. Han har på sig ett halsband av djurlik. Funkar för mig, men visst passar det bättre in hos en Shaman eller nått sånt. Larsson är rätt säker på att hans föremål inte passar hans roll. Varför vet jag inte.

Liliana har en dyrkats som hon inte kan hantera. Däremot använder hon det till annat. Så som att hänga upp tavlor. Visst passar dyrksatsen mer in på en Tjuv, men nu har ju Liliana sagt att hon använder den och får använda den. Jag kan inte använda min pryl som är magisk. Jag tycker det skär sig en aning i och med att Liliana fortfarande kan använda sitt föremål, men på helt fel vis.

Finns det några mer föremål? Tyr har ett föremål som han inte kan använda tror jag?
Åh, här kan jag svara! :gremsmile:

1. Det finns Gycklare.
2. Jag har inte sagt att jag kan använda mitt föremål eller får använda den. Jag har sagt att jag använder det, men tydligen felaktigt användnings-sätt. Det står att jag använder den.
3. Väntar på att någon outar ett föremål som kan tillhöra mig, om nu teorin att vi bybor har varandras stämmer.

Basenanji

Postd20modernist
Till att börja med:

det finns alltså BÅDE en bard och en gycklare?

o_O

Sedan: börjar ni andra så smått inse att vi måste outa på riktigt snarare än att släppa ifrån oss minibitar av vår info?

För även om KK:s uppräkning var tydlig och bra så finns det andra som inte verkar stämma in på det här mönstret?

Jag tror att vi vinner på att snabba på och effektivisera outningarna.