Plural alltså?Konrad Konvalj said:Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Plural alltså?Konrad Konvalj said:Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.Dieselsoppa said:Jag tycker att alla kan klämma ur sig föremål i vilken ordning som helst. Sen kan vi se hur vi borde göra med yrkena.
Okej då håller vi alla koll på olika saker. Jag håller koll på om magiker lämnar spelet.Vicotnik said:Okej, tydligen så ser vissa mig som ulv för att jag inte gått ut med något om min roll.
Så istället för att gå ut med lite då och då så ger jag er hela min roll.
Yrke: Bonde
Har koll på: ifall hantverkare lämnar spelet.
Föremål: Svärd.
För mig är svärdet helt värdelös då jag inte har någon nytta av det i mitt arbete, då jag inte kan använda de som en lie för att slå allt gräs med.
Anledningen till att jag har koll på ifall en hantverkare lämnar spelet är att hanverkare tillfälligt jobbar för mig med att laga saker, det gäller trots allt att ha koll så de inte maskar.
Basse.. kolla ett svärd. Är inte det bättre lämpat för en tempelriddare som dig än lite bandage?
Samma fråga till Larsson!Cissi said:Har läst igenom det här lite till och börjat sammanställa ett excelark med outningar.
Just nu är det KK, Max och Vimes som är rödast utifrån sagda lista och utifrån vad som hänt hittills.
Anledning: Vi verkar vara överen om att de flesta har en förmåga att se när en viss yrkeskategori lämnar spelet men dessa tre har inte specat de kategorier de kan se men de har sagt att de får info.
Jag ser detta som att de inte vill uppge en yrkeskatergori utifrån risken att missa helt eller haspla ur sig något som någon annan sitter på. Och så ulvar vi alla i kör, ulv, ulv!
Så, KK, Vimes och Maxie. Vad säger ni om detta?
Röst: KK
Cassius said:Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?
1. Jag har samma typ av förmåga.
Vimes - jag är inte helt säker på vad jag förstår om du menar den här gången, men jag skall försöka förklara min tankegång.Vimes said:Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.
Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.
Som ni minns var jag på en gång nyfiken när Korpa påpekade att Konrad inte läst reglerna. Det var nämligen min första tanke när jag själv såg min förmåga på mitt rollpm (en passiv förmåga som berättar när X dör), men jag gick och läste reglerna noggrant och konstaterade att så inte var fallet. Vi fick veta fraktioner vid folks död.LJSLarsson said:Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
Det här ser jag som ett desperat försök att slå sig fri. Kan du, vimes, istället outa det jag bad om så att jag kan fylla på mitt ark.Vimes said:Alltså. Ni måste börja formulera ordentliga motiveringar till varför ni misstänker folk. Jg blir misstänkt av Cissi, Disel Monster och Tripp, argumenten är typ:
"Med tanke på allt som hänt och sagts... Öh... Alltså allt det där..."
"vico och kk och vimes hänger ihop! Jg tänker inte belägga det med något annat än min (bevisat) värdelösa magkänsla! Tjoho!"
"Vimes vill inte diskutera saker han uttryckligen sagt är helt irrelevanta med mig, bu hu."
Ni får fan börja spela ordentligt nu.
Vimes said:Okej, du svarar inte alls på mina frågor, Larsson... Jag skulle gärna se att du visar med citat var du har tolkat mig på olika sätt. Jag tycker nämligen att din tolkning är jättekonstig när jag läser det inlägg vi diskuterar.
Vimes said:Fast jag har väl sagt rakt ut att jag får veta NÄR en spelare med yrke X lämnar spelet.
Sen finns det fortfarande ingen anledning för något att lyssna på dig. Var är argumentet för att alla ska fylla på ditt excelark?
Jag outar inte det för att jag inte vill ge ett ännu icke outat yrke till varulvarna.Cissi said:Vimes said:Fast jag har väl sagt rakt ut att jag får veta NÄR en spelare med yrke X lämnar spelet.
Sen finns det fortfarande ingen anledning för något att lyssna på dig. Var är argumentet för att alla ska fylla på ditt excelark?
Och vad är yrke X? Det är det jag efterfrågar. Eftersom min förmåga är precis den, och flera med mig har samma men vi har outat. Vad är du rädd för? Varför säger du inte vilket yrke som är X?
Jag bara undrar.
Här tänker vi olika då.Vimes said:Jag outar inte det för att jag inte vill ge ett ännu icke outat yrke till varulvarna.Cissi said:Vimes said:Fast jag har väl sagt rakt ut att jag får veta NÄR en spelare med yrke X lämnar spelet.
Och vad är yrke X? Det är det jag efterfrågar. Eftersom min förmåga är precis den, och flera med mig har samma men vi har outat. Vad är du rädd för? Varför säger du inte vilket yrke som är X?
Jag bara undrar.
Jag outar hellre mitt eget yrke än yrke X.
Den brödsmulan hittade jag Tyr! 1 poäng till mig.Tyr said:Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.Dieselsoppa said:Jag tycker att alla kan klämma ur sig föremål i vilken ordning som helst. Sen kan vi se hur vi borde göra med yrkena.