Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Tyr

Hero
Dieselsoppa said:
Jag tycker att alla kan klämma ur sig föremål i vilken ordning som helst. Sen kan vi se hur vi borde göra med yrkena.
Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, tydligen så ser vissa mig som ulv för att jag inte gått ut med något om min roll.

Så istället för att gå ut med lite då och då så ger jag er hela min roll.

Yrke: Bonde
Har koll på: ifall hantverkare lämnar spelet.
Föremål: Svärd.

För mig är svärdet helt värdelös då jag inte har någon nytta av det i mitt arbete, då jag inte kan använda de som en lie för att slå allt gräs med.
Anledningen till att jag har koll på ifall en hantverkare lämnar spelet är att hanverkare tillfälligt jobbar för mig med att laga saker, det gäller trots allt att ha koll så de inte maskar.

Basse.. kolla ett svärd. Är inte det bättre lämpat för en tempelriddare som dig än lite bandage?

Cissi

Up to no good.
Har läst igenom det här lite till och börjat sammanställa ett excelark med outningar.

Just nu är det KK, Max och Vimes som är rödast utifrån sagda lista och utifrån vad som hänt hittills.

Anledning: Vi verkar vara överen om att de flesta har en förmåga att se när en viss yrkeskategori lämnar spelet men dessa tre har inte specat de kategorier de kan se men de har sagt att de får info.

Jag ser detta som att de inte vill uppge en yrkeskatergori utifrån risken att missa helt eller haspla ur sig något som någon annan sitter på. Och så ulvar vi alla i kör, ulv, ulv!

Så, KK, Vimes och Maxie. Vad säger ni om detta?

Röst: KK

Ruga

Veteran
Vicotnik said:
Okej, tydligen så ser vissa mig som ulv för att jag inte gått ut med något om min roll.

Så istället för att gå ut med lite då och då så ger jag er hela min roll.

Yrke: Bonde
Har koll på: ifall hantverkare lämnar spelet.
Föremål: Svärd.

För mig är svärdet helt värdelös då jag inte har någon nytta av det i mitt arbete, då jag inte kan använda de som en lie för att slå allt gräs med.
Anledningen till att jag har koll på ifall en hantverkare lämnar spelet är att hanverkare tillfälligt jobbar för mig med att laga saker, det gäller trots allt att ha koll så de inte maskar.

Basse.. kolla ett svärd. Är inte det bättre lämpat för en tempelriddare som dig än lite bandage?
Okej då håller vi alla koll på olika saker. Jag håller koll på om magiker lämnar spelet.

Cissi

Up to no good.
Cissi said:
Har läst igenom det här lite till och börjat sammanställa ett excelark med outningar.

Just nu är det KK, Max och Vimes som är rödast utifrån sagda lista och utifrån vad som hänt hittills.

Anledning: Vi verkar vara överen om att de flesta har en förmåga att se när en viss yrkeskategori lämnar spelet men dessa tre har inte specat de kategorier de kan se men de har sagt att de får info.

Jag ser detta som att de inte vill uppge en yrkeskatergori utifrån risken att missa helt eller haspla ur sig något som någon annan sitter på. Och så ulvar vi alla i kör, ulv, ulv!

Så, KK, Vimes och Maxie. Vad säger ni om detta?

Röst: KK
Samma fråga till Larsson!
Vilket yrke kan du se lämna spelet?

Outning: Jag får reda på om sjöfararen lämnar spelet.

Cassius

Hero
Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.

Cissi

Up to no good.
Cassius said:
Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.

Jag skulle vilja förespråka en outning av vilket yrke man får veta lämnar spelet! Alla ska alltså outa vilket yrke de får reda på lämnar spelet!

Detta för att jag tror att vi på det sättet kommer kunna sätta press på ulvarna.

Alltså, hejda er med yrkena och föremålen! Outa vem ni får veta lämnar!

I´m all out! Följ mig!

Vimes

Sillkung
Tripp. Nu får du punkta upp vad det är du har emot mig och vad du vill ha av mig.

Jag är inte intresserad av att diskutera De 7 med dig, för det om något är snömos. Det är en ickedikussion, och din vilja att hänga fast i den med näbbar och klor är anmärkningsvärd.

Jg antar att du försöker säga att ditt föremål är en nyckel. Men faktum är att man inte dyrkar upp saker med en nyckel, det gör man med dyrkar. Är det inte bara så att du försökt att plantera in en alibibrödsmula att skörda senare? Kommer jag hitta fler avvikande formuleringar om jag granskar dina inlägg närmare?

LJSLarsson

Hero
Vimes said:
Så, frågor:
1. Exakt vad syftade du på med "vilket jag tror Vimes snappade upp"? Ge mig citat rakt av.
2. Om det är det du har citerat ovan så vill jag att du diskuterar det i sitt sammanhang, för jag kommenterar verkligen inga tankar om KKs grönhet.
3. Dessutom vill jag att du reflekterar över hur du tänkte när du satte ihop det här inlägget jag svarar på. För att du tänkte fel i första vändan (och trodde att jag nickat åt en brödsmulad tanke) må vara hänt, men det är jävla konstigt att du inte reagerar när du går tillbaka för att plocka citat ur mina inlägg.

Reder vi ut det här så är det bra. Annars röstar jag ut dig på onsdag.
Vimes - jag är inte helt säker på vad jag förstår om du menar den här gången, men jag skall försöka förklara min tankegång.

I samband med min outing av att jag hade något runt halsen skrev jag:

LJSLarsson said:
Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till.
Som ni minns var jag på en gång nyfiken när Korpa påpekade att Konrad inte läst reglerna. Det var nämligen min första tanke när jag själv såg min förmåga på mitt rollpm (en passiv förmåga som berättar när X dör), men jag gick och läste reglerna noggrant och konstaterade att så inte var fallet. Vi fick veta fraktioner vid folks död.

Jag antog att denna typ av förmåga inte kunde vara till glädje för någon av varulvarna. Därför måste folk som outade det tidigt vara bybor precis som jag, trodde jag Det var därför jag i början av spelet skrev flera gånger att jag ansåg dig och Konrad som gröna.

Du sa att min outing var god och en klassisk brödsmula. Därför trodde jag att du tänkt på samma sätt som mig, dragit samma slutsats och hade samma sorts förmåga som mig och Konrad.

Nu vill jag dock göra klart att jag knappast ser dig och Konrad som gröna längre.

Konrad beter sig precis som han gjorde i TMNT, där han var varulv. Ditt spel påminner om första rundan i Maffia, där du också var varulv. Ni har jagat mig med blåslampa hela rundan och det skulle vara konstigt om ingen av er var varulv.

Vimes

Sillkung
Alltså. Ni måste börja formulera ordentliga motiveringar till varför ni misstänker folk. Jg blir misstänkt av Cissi, Disel Monster och Tripp, argumenten är typ:

"Med tanke på allt som hänt och sagts... Öh... Alltså allt det där..."

"vico och kk och vimes hänger ihop! Jg tänker inte belägga det med något annat än min (bevisat) värdelösa magkänsla! Tjoho!"

"Vimes vill inte diskutera saker han uttryckligen sagt är helt irrelevanta med mig, bu hu."

Ni får fan börja spela ordentligt nu.

Cissi

Up to no good.
Vimes said:
Alltså. Ni måste börja formulera ordentliga motiveringar till varför ni misstänker folk. Jg blir misstänkt av Cissi, Disel Monster och Tripp, argumenten är typ:

"Med tanke på allt som hänt och sagts... Öh... Alltså allt det där..."

"vico och kk och vimes hänger ihop! Jg tänker inte belägga det med något annat än min (bevisat) värdelösa magkänsla! Tjoho!"

"Vimes vill inte diskutera saker han uttryckligen sagt är helt irrelevanta med mig, bu hu."

Ni får fan börja spela ordentligt nu.
Det här ser jag som ett desperat försök att slå sig fri. Kan du, vimes, istället outa det jag bad om så att jag kan fylla på mitt ark.

Mitt SKÄL till att misstro dig och KK är just det. Att ni outat att ni får veta något om den som lämnar men inte vad.

Allt fler börjar outa vilka de får reda på lämnar. vi behöver något solitt att jobba med inte bara en massa trams och fingerpekande. Säg vilket yrke då får veta lämnar! Jag vill att ALLA säger vilket yrke de får veta lämnar. NU!

Vimes

Sillkung
Okej, du svarar inte alls på mina frågor, Larsson... Jag skulle gärna se att du visar med citat var du har tolkat mig på olika sätt. Jag tycker nämligen att din tolkning är jättekonstig när jag läser det inlägg vi diskuterar.

Cissi

Up to no good.
Vimes said:
Okej, du svarar inte alls på mina frågor, Larsson... Jag skulle gärna se att du visar med citat var du har tolkat mig på olika sätt. Jag tycker nämligen att din tolkning är jättekonstig när jag läser det inlägg vi diskuterar.

Och du svarar inte på mina. Är jag nått på spåren, ulven? Så att du blir lite skraj nu? Är det så att du inte ser om ett yrke lämnar så du inte vågar outa av risk för att göra bort dig?

Tala om för mig varför du undviker det här och kastar långa skuggor över Larsson (som jag också misstänker eftersom han inte heller outat efterfrågad sak).

Röst: Vimes

Vimes

Sillkung
Fast jag har väl sagt rakt ut att jag får veta NÄR en spelare med yrke X lämnar spelet.

Sen finns det fortfarande ingen anledning för något att lyssna på dig. Var är argumentet för att alla ska fylla på ditt excelark?

Vimes

Sillkung
Snälla. Ni som röstar och misstänker mig:

Kan ni presentera några hållfasta argument?

Cissi

Up to no good.
Vimes said:
Fast jag har väl sagt rakt ut att jag får veta NÄR en spelare med yrke X lämnar spelet.

Sen finns det fortfarande ingen anledning för något att lyssna på dig. Var är argumentet för att alla ska fylla på ditt excelark?

Och vad är yrke X? Det är det jag efterfrågar. Eftersom min förmåga är precis den, och flera med mig har samma men vi har outat. Vad är du rädd för? Varför säger du inte vilket yrke som är X?

Jag bara undrar.

Vimes

Sillkung
Cissi said:
Vimes said:

Och vad är yrke X? Det är det jag efterfrågar. Eftersom min förmåga är precis den, och flera med mig har samma men vi har outat. Vad är du rädd för? Varför säger du inte vilket yrke som är X?

Jag bara undrar.
Jag outar inte det för att jag inte vill ge ett ännu icke outat yrke till varulvarna.

Jag outar hellre mitt eget yrke än yrke X.

Cissi

Up to no good.
Vimes said:
Cissi said:
Vimes said:

Jag bara undrar.
Jag outar inte det för att jag inte vill ge ett ännu icke outat yrke till varulvarna.

Jag outar hellre mitt eget yrke än yrke X.
Här tänker vi olika då.

Jag tänker att om vi får ut yrkena genom förmågorna så måste ulvarna (om de inte har några yrken) ljuga sig kvar genom att hävda ett yrke som de inte har men bland de som blivit outade bland siarna (vilket vi alla väl kan kallas lite till mans).

Om ulvarna nattmördar prästen får den som siar prästen (om denne är kvar i spel) reda på detta och om sen då en ulv hävdar prästroll är det en uppenbar lögn.

Om i istället outar yrken först så kommer tivlet alltid att finnas att om en person outar präst och en annan säger, men vänta jag är präst. Detta tvivel kommer finnas kvar tills endera av prästerna dör och vi får reda på sanningen.

Jag tycker att jag har en spelteori, något som du efterfrågat under hela ditt månglande fram och tillbaka under dagen idag men nu möter du inte mina anklagelser med någon egen teori utan låter mest panikslagen.

Säg varför jag har fel eller outa det yrke du kan sia!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Tyr said:
Dieselsoppa said:
Jag tycker att alla kan klämma ur sig föremål i vilken ordning som helst. Sen kan vi se hur vi borde göra med yrkena.
Alright, det låter som en bra plan. Jag har en bok, och en anledning till att boken är helt värdelös för mig. Tyvärr beskrivs bara vad boken inte innehåller, och inte vad den innehåller, så jag vet inte säkert vem den kan tänkas tillhöra. Bara att det är en bok.
Den brödsmulan hittade jag Tyr! 1 poäng till mig.