Jag håller med...
Jag skriver själv isär då och då, och även om jag inte fått några komentarer på forumet så har jag fått det av kompisar som läser forumet (och nångång av dem i inlägg på forumet). Det är inte så roligt faktiskt, men samtidigt vet man ju att man har något att förbättra. Jag skriver också rätt ofta fel (eftersom jag skriver rätt fort och ofta inte orkar förhandsgranska inlägget) vilket leder till att vissa bokstäver hamnar på fel ställe osv. Ett ord jag har fått problem med på senare tid är kanske, tycker det ligger fel på tangentbordet...
Om ni stör er på mina "kankse" och dylika felstavningar får nu finna er i att jag har lite problem med det ordet just nu men det går förhoppninsvis över...
Detta inlägg skriver jag lite saktare för att det inte ska bli fel
. I och med den här tråden har jag märkt att vissa faktiskt stör sig på felskrivningar så jag kanske ska förhandsgranska lite mer i fortsättningen... Jag vill ju inte förlora respekten från en massa folk bara för att jag inte orkar skriva lite noggrant... Och om någon stör sig på att jag skriver slarvigt så får de gärna ta upp det med mig på ett vänligt och konstruktivt vis (eller något annat ni stör eller irriterar er på
), fast då helst via PM då man inte ska förstöra en tråd med sådant tjafs.
Jag tror alltså att det kan vara bra att få lite feedback, men det får ABSOLUT inte röra sig om något form av påhopp utan på ett vänligt, konkret, konstruktivt och lärorikt sätt, och helst via privatameddelanden. Det är inte roligt att bli offentligt uthängd!
Men jag håller ju med dig! Inga anvisningar till sådana förkastliga sidor som skrivihop.nu (som jag en gång blev hänvisad till av en kompis...) och inga påhopp whatsoever! Men lite vänlig och konstruktiv kritik kan vara nyttigt, fast man ska helst inte ge det till en ny användare då risken finns att de lägger ned sin verksamhet på forumet...
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag är här för att lära, inte bara om rollspel utan om lite allt möjligt (som Bronsåldern t ex Nella
), om mitt språk förbättras av min vistelse här är ju det ett plus, och om ingen gör mig uppmärksam på det kommer det ju inte att förbättras. Men man måste också komma ihåg att jag och de flesta andra här också är här för att ha roligt, och om någon blir bespottad, hånad, förolämpad eller utskrattad för något så trivialt som ens språk och därmed inte vill vistas här något mer, då borde de användarna tänka till både en och tre gånger.
/Herr Balderk, som kan skriva bra bara han vill...