Re: Risings respons:
Innan jag begår fler tabbar bör jag ge er alla den riktiga länken till Snöväktares hemsida (ah-ha!):
här alltså.
Du förstår någ mer om deras högfärdighet om du läser lite mer om Snöväktares universum. Men för att fatta det kort: Couhannorierna
är universums indirekta härskare.
En gång i tiden var nämnligen teknologi någonting att
verkligen frukta - med enorma mobila stridsmaskiner som släppte ut fasor i form av enorma rakblad, andra ohyggligheter och jag vet inte vad samt millimeterstora järnkulor som effektivt spred hemska sjukdomar och hade kål på städer under väldigt korta tidsperioder.
Couhannorierna fick utkämpa ett blodigt krig för överlevnad som de höll på att förlora. Alla deras militära resurser var förstörda när plötsligt "fejkade" renegater kom tillbaks för att utkämpa striden med de vapen de kunde hitta (lätta karbiner, närstridsvapen, inget bättre än tidig 1900-tals teknologi). De lyckades övermanna en stridsfabrik och stoppa kriget.
Ättlingarna till dessa renegater blev snöväktare, kung Meishners elitgarde. Meishner tog genom diplomati kontrollen över det kända universum (sex bebodda planeter) och reste Couhannor som ledstjärna över alla raser. Han förbjöd den sortens mörk teknologi som brukades under kriget och förhindrade att fler oskyldiga skulle dö på grund av mäktiga män.
Alltså förbjöds krig. Det låter lustigt, men alla strider mellan mäktiga organisationer och företag utkämpas med dueller (dels mellan ledarna eller dennes duellgarde). Snöväktarna är kung Meishners duellgarde och de reser runt i galaxen för att bruka fred och rättvisa (genom att kallblodigt slakta folk i dueller, men ändå).
Jag bifogar en rtf fil med samma innehåll.
Det där med ismynt, till exempel
Du har nog rätt där. Vattnet på Couhannor är förvisso lite anorlunda från vårat, och de har istyper som kan hålla sig i bra mycket mer hetta än våran is. Men ismynt var väl ett något naivt försök att sätta prägel på miljön där. Sen så hr vi ju alltid CID.
De verkar ju vara ett rätt primitivt folk
Näpp. De må vara håriga, men jag förstår inte hur de kan vara primitiva. Att bara kunna forma byggnader kostnadsfritt är ju en otrolig fördel.
Räcker det inte med destillering?
Du märker kanske att jag inte är en keminisse själv. Men Couhannor är en främmande planet och jag försöker få hela mitt universum att kännas så lite som det människoraser känner till som möjligt. Det kan ha med giftålars aktivitet under ytan att göra, fiske är väldigt inkomstbringande.
Skulle vara ballt att som i "another world" transporteras dit och uppleva häftiga äventyr i islandskapet
Ledsen att göra dig besviken igen. Det är svårt att komma särskilt långt på Couhannor utan att vara Couhannorier. För det första är det svårt att komma någonstans för vem som helst utan skidor. Även med skidor krävs det frostmedvetande, någonting som Couhannorier är födda med. Frostmedvetandet tillåter dem att veta var snö och is är tung och vilka områden man ska hålla sig borta från. Det går dock att färdas vissa sträckor utan skidor eller frostmedvetande och klimatet är fascinerande.
Jag tänker fortsätta lägga upp filer om mina raser här. Jag vill dock ha mer feedback på denna innan jag lägger upp den på sidan.
Tack och hej