Nekromanti Ett kort system som jag tror funkar

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,615
Location
Umeå
Jag nämnde i chatten att jag hade råkat skriva ett rollspel på en sida som jag faktiskt tror funkar riktigt bra. Då blev jag ombedd att visa upp det, så vi kör:

gdocs

Det var verkligen så att jag "råkade" göra det här. I tisdags var jag på en fikakväll om old-school som var otroligt inspirerande och rolig. Old-school (iaf de gamla DnD-klonerna) funkar dock inte riktigt för längre kampanjer med min spelstil. Jag vill ha socialt spel och långsam progress. Dessutom är jag inte överens med levels.

Vad jag verkligen gillar med old-school är däremot regelfattigheten och förhandlingen kring spelbordet. Jag föredrar att man säger "jag gör så" och sedan bestämmer om det ska rullas för, hellre än att man fastnar i diskussioner om huruvida det är möjligt och vilken färdighet som i så fall ska användas. Jag gillar att det går fort, och att det är så ohämmat kreativt.

De aspekterna försökte jag ta tillvara i det här systemet. För att kunna spela det fullt ut krävs en setting och en lista med spells.

Reaktioner? Tror ni jag lyckats fånga det jag vill, eller har jag missat målet? Det är inte pedagogiskt skrivet för fem öre, så ni får fråga om det är otydligt.
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Nä men jag förstod ditt regel system. Tror de bästa regel systemen är korta och enkla. Även om jag ogillar den där typen av regel system med slå 1T20, men men alla gillar olika.

Tror du kommer utveckla ditt regelsystem med tiden desto mer du använder det. Tror aldrig något blir färdigt någonsin, finns alltid saker man kan förbättra.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,554
Här är ett Old school hjärta från mig :heart:

Du måste nog sätta in en regel att man max får ha 18 eller 19 i en stat men annars ser det komplett ut :gremsmile:

Här är en hög spells som du kan använda om du vill:

1. Teleport: Teleports the occultist up to 10 meters.
2. Acid spray: The Occultist sprays acid out of his finger tips as an offensive attack. 2d6.
3. Detect magic: The mage knows magic when he is in its presence.
4. Detect poison: The mage knows poison when he is in its presence.
5. Poison food/Water: The poison is undetectable except for by magic and is instantly and explosively lethal.
6. Daze: The target human loses his next 1d6 turns.
7. Light: Creates an incredibly powerful light source that the occultist can mentally control.
8. Freeze: Lowers temperatures in an limited area to close to absolutely zero. Enough to turn an human into an statue of ice and gore.
9. Create sounds: The occultism creates sounds in the area of his choice.
10. Soul steal: The occultism can steal a humans soul and trap it in an object wherein it will be eternally tormented on an 3 or higher on 1d6.
11. Telepath: The occultist can send mental messages to anyone on the planet.
12. Telekinesis: Telekinesis up to 10 kg.
13. Mending: Makes repairs to an object.
14. Halt momentum: Stops one object dead in its tracks, even if it is mid flight/jump.
15. Shield: Creates an permanent, impenetrable sphere around one creature.
16. Mist cloud: Creates and mist so thick that you can only see 1 meter in front of you in an area large enough to cover an major city.
17. Understanding: You understand all written and spoken languages.
18. Sleep: makes 1 person fall into a coma.
19. Enslave: You makes one person you willing servant on 3 or higher on 1d6.
20. Hands of death: An touch attack that deals 1d20 damage.
21. Transform self: Changes your own shape into that of another person.
22. Enfeeble: Ages the target 50 years.
23. Flight: Gives you flight at double your normal speed.
24. Burn out eyes: Fiery blinds a target permanently.
25. Read mind: Detects surface thoughts of a target.
26. Hideous cough: Makes a target cough himself to death after 5 turns if the occultist do not turn the spell off.
27. Shattering scream: Destroys all objects of glass or metal in a 50 meter radius.
28. Destroy senses: Permanently disables one of a targets senses.
29. Paralysis: Paralyses a target from the neck down permanently on a 3 or higher on 1d6.
30. Dark vision: You can see in the dark as if in daylight.
31. Soul swap, you possesses the body of someone else and they possesses your body.
32. Reanimate: Brings a dead person back to life but, wrong.
33. No lies: Hornets appear in the targets mouth every time he lies and causes 1d4 damage.
34. Mutate: Turns the target into fleshy, scaly and horrible creature with 30 hitpoints.
35. Create explosion: Makes an area of 30 meters explode causing 3d4 damage.
36. Cannibalism: Gains an persons memories by eating the persons brain.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,615
Location
Umeå
God45 said:
Här är ett Old school hjärta från mig :heart:

Du måste nog sätta in en regel att man max får ha 18 eller 19 i en stat men annars ser det komplett ut :gremsmile:

Här är en hög spells som du kan använda om du vill:

1. Teleport: Teleports the occultist up to 10 meters.
2. Acid spray: The Occultist sprays acid out of his finger tips as an offensive attack. 2d6.
3. Detect magic: The mage knows magic when he is in its presence.
4. Detect poison: The mage knows poison when he is in its presence.
5. Poison food/Water: The poison is undetectable except for by magic and is instantly and explosively lethal.
6. Daze: The target human loses his next 1d6 turns.
7. Light: Creates an incredibly powerful light source that the occultist can mentally control.
8. Freeze: Lowers temperatures in an limited area to close to absolutely zero. Enough to turn an human into an statue of ice and gore.
9. Create sounds: The occultism creates sounds in the area of his choice.
10. Soul steal: The occultism can steal a humans soul and trap it in an object wherein it will be eternally tormented on an 3 or higher on 1d6.
11. Telepath: The occultist can send mental messages to anyone on the planet.
12. Telekinesis: Telekinesis up to 10 kg.
13. Mending: Makes repairs to an object.
14. Halt momentum: Stops one object dead in its tracks, even if it is mid flight/jump.
15. Shield: Creates an permanent, impenetrable sphere around one creature.
16. Mist cloud: Creates and mist so thick that you can only see 1 meter in front of you in an area large enough to cover an major city.
17. Understanding: You understand all written and spoken languages.
18. Sleep: makes 1 person fall into a coma.
19. Enslave: You makes one person you willing servant on 3 or higher on 1d6.
20. Hands of death: An touch attack that deals 1d20 damage.
21. Transform self: Changes your own shape into that of another person.
22. Enfeeble: Ages the target 50 years.
23. Flight: Gives you flight at double your normal speed.
24. Burn out eyes: Fiery blinds a target permanently.
25. Read mind: Detects surface thoughts of a target.
26. Hideous cough: Makes a target cough himself to death after 5 turns if the occultist do not turn the spell off.
27. Shattering scream: Destroys all objects of glass or metal in a 50 meter radius.
28. Destroy senses: Permanently disables one of a targets senses.
29. Paralysis: Paralyses a target from the neck down permanently on a 3 or higher on 1d6.
30. Dark vision: You can see in the dark as if in daylight.
31. Soul swap, you possesses the body of someone else and they possesses your body.
32. Reanimate: Brings a dead person back to life but, wrong.
33. No lies: Hornets appear in the targets mouth every time he lies and causes 1d4 damage.
34. Mutate: Turns the target into fleshy, scaly and horrible creature with 30 hitpoints.
35. Create explosion: Makes an area of 30 meters explode causing 3d4 damage.
36. Cannibalism: Gains an persons memories by eating the persons brain.

Tack för listan! :gremsmile:

Jag funderade på maxvärde, men det beror ju lite på hur spelgruppen vill hantera svårighetsnivåer. Om man ofta måste göra slag med minusmodifikation på sin ability så behöver inte en övre gräns vara viktig.
 
Top