Nekromanti Ett litet PDF Problem

Celledor

Hero
Som sagt så har jag ett litet pdf problem! :gremmad:

Jag har modifierat rollformuläret till mitt rollspel för tusendegången typ och bestämnde mig för att kolla hur det sågut, hur stor filen blir som pdf.

Efter att jag konverterat klart så ser jag till min besvikelse att alla linjer ser helt miffo ut. Testade igen med högsta kvalitet men samma sak uppstod.

Är det någon lurkig liten pdf expert där ute som vet hur man löser detta lilla irreterande problem.
Bifogade resultatet av rollformuläret som ni förövrigt kan kommentera om ni hittar några lustigheter som inte har med regler att göra då ni inte vet dessa.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu vet ju inte jag hur du har tänkt dig att linjerna ska se ut, men jag tycker att de ser helt OK ut.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Är det inte så enkelt att ditt problem är att det ser miffo ut på skärmen (vilket det gör om man inte zoomar in mycket)? I en utskrift borde det se bra ut.

/tobias

Duddmannen

Hero
Linjer ser apschysst ut! Inga konstigheter.
När man tittar i förhandsgranskningen på 100% eller mindre, ser det ut som om var tredje linje är fetare än de andra, men så ser det alltid ut för mig också. Zoomar man in mera (150%) så ser allt bra ut. Utskriften blev jättebra!

Första gruppen rutor efter blodförlust ser kursiverade ut, men det kanske ska vara så?

Övrig kommentar:
Särskrivning! (okej jag är kanske jobbigt nitisk) Karaktärsbeskrivning ska det kanske stå istället för Karaktärs Beskrivning.

Celledor

Hero
Helt rätt, det ser bra ut, borde ha förstått det samt att jag skulle ha gjort en test utskrift på pdf:en, men som sagt ett litet problem.

Första gruppen rutor efter blodförlust ser kursiverade ut, men det kanske ska vara så?
Det ska se ut så, då man inte får någon svårighetsmodifiering av den första tio blodsförlusten.

F#&*§N! såg inte den särskrivningen.

Jarre

Swordsman
Pekpinne i sockervadd

F#&*§N! såg inte den särskrivningen.
Missa inte heller de andra särskrivningarna ålders grupp, chock resistens, döds resistens, förvarings medel (2 ställen), förvarings typ (2 ställen) och kanske även nivå förmågor samt bränsle typ .

Sedan har du felstavat bakgrund på samtliga ställen (inget "c", och glöm inte särskrivningen!), skrivit samanlagd vikt istället för sammanlagd vikt och till sist så skulle jag personligen skriva Erf-ökning, KP-förlust och Grund-FV .

Upptäckte även en liten grej som jag antar är en felskrivning. Under BUAK är sifferföljden "...+36, +39, +41, +44...", borde det inte vara en konstant ökning av 3 och därför se ut som "...+36, +39, +42, +45..."?

Hoppas du inte ser detta som ett klageri, utan som att jag vill hjälpa dig med att få ett bättre formulär. Lycka till!