Nekromanti Ett nytt d20-system

Necross

Swashbuckler

claes

Swordsman
Jag har nästan läst igenom hela Saga Edition och är glatt överraskad. Jag har aldrig riktigt gillat D&D, mest på grund av att jag upplevt det ganska tunggrott rent regelmässigt.

Regelsystemet i Saga Edition är en rejäl nerbantad version av d20-systemet. Färre klasser och färre färdigheter. Dessutom köper man inte längre nivåer i färdigheterna utan antingen är man tränad i en eller inte. Kapitlet om Kraften är helt omgjord för att efterlikna filmerna så mycket som möjligt. Regelsystemet känns som att det kan efterlikna filmerna på ett riktigt bra sätt, dock har jag inte hunnit testa det ännu.

Absolut ett rekommenderat köp.

claes

Swordsman
D&D 4.0 känns plötsligt mycket lockande.
Vad jag har förstått spekuleras det mycket (speciellt i Wizards forum) angående D&D 4. Jag har själv inte hittat något officiellt att det är en ny version på gång. Däremot diskuteras det om Saga Edition är någon form av test för hur D&D 4 eventuellt kommer att se ut. Är det någon som har läst något mer angående D&D 4?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mja... Pris på Saga Edition

Enligt www.prispallen.se (som jag för övrigt hörde talas om för första gången idag :gremblush: ) så ligger bästa priset till/i Sverige på 240 (179+61) kronor och det är just från Amazon.com. Tvåa är BooksAMillion på 278 (190+88) kronor och trea Internetbokhandeln på 292 (273+19) kronor.

För hela listan, tryck här: http://tinyurl.com/ysffkr

Hur tillförlitlig Prispallen.se är vet jag inte och oavsett riskerar man ju att åka på tull på beställningar från USA.

Dimfrost

Special Circumstances
Prispallen [OT]

Jag brukar använda mig av prispallen.se och de är åtminstone tillförlitliga när det gäller de större svenska butikerna. Det var länge sedan jag beställde från någon amazon-butik så det kan jag inte uttala mig om, förutom att risken med tull från USA skulle göra att jag inte gärna skulle beställa därifrån.

/Dimfrost

Re: Prispallen [OT]

Jag betalar gärna det där "extra" för att hålla min närliggande rollspelsbutik igång, bara att äta ett skrov mindre den månaden. Mycket mer gemytligt också. Men detta är en helt annan topic och en som jag tror redan har ältats till döds :gremwink:

Ps. Kom just på att jag inte äter skräpmat längre, men jag har då skjutsingen inge mer pengar för det! Vart tar det vägen!?

Mattis

Swordsman
Jag valde Expedited Int. Shipping vilket var lite dyrare än den billigaste, $16 fick jag ge. 110 kr, alltså. Men jag beställde en skiva också, vet inte hur mycket det påverkar fraktpriset. Hursomhelst billigare än SF-bok.

Necross

Swashbuckler
Re: Ytterligare ett D20..

Det där verkar najs. Men lite väl avskalat och aningen ocharmigt kanske. Ska kika igenom det ytterligare.