Bläddrade i konventfoldern för GothCon 1992 och råkade läsa den här lösningen på ett spelpass:
"Spelledaren kommer att få spela äventyret innan han skall leda det. Äventyret är rätt långt, och kan förmodligen inte avslutas inom den avsatta tiden. Tanken är att vid speltidens slut samlas poängen in och spelare samt spelledare är sedan fria att fortsätta att spela om så önskas."
Det kanske inte är så enkelt att låta spelpass fortsätta utanför avsatt tid, men det är ändå ett intressant grepp. På samma sätt är det kanske inte genomförbart att alla SL får provåka scenariot innan de skall spelleda, men det hade säkert en viss positiv inverkan på det stundande spellederiet.
"Spelledaren kommer att få spela äventyret innan han skall leda det. Äventyret är rätt långt, och kan förmodligen inte avslutas inom den avsatta tiden. Tanken är att vid speltidens slut samlas poängen in och spelare samt spelledare är sedan fria att fortsätta att spela om så önskas."
Det kanske inte är så enkelt att låta spelpass fortsätta utanför avsatt tid, men det är ändå ett intressant grepp. På samma sätt är det kanske inte genomförbart att alla SL får provåka scenariot innan de skall spelleda, men det hade säkert en viss positiv inverkan på det stundande spellederiet.