Nekromanti Ett par frågor om n2

Jarre

Swordsman
Själv skaffade jag n2 för ett par dagar sedan och har nu stött på ett par problem. Jag skulle vara tacksam om någon vill förbarma sig över mig..
Det är säkert möjligt att dessa har kommit upp tidigare, men p.g.a. orkeslöshet kollar jag inte igenom hela forumloggen.

1. Vad betyder tillbehöret E i vapenlistorna? (blir galen på att inte hitta någon förklaring)
2. Är det bara jag eller är det verkligen så att skadetabellerna för Kross och Projektil är samma? Har upptäckt att de inte ser så ut på SLskärmen eller de man kan ladda ner...
3. Är det "grundskadeverkan" man sätter in som T, S och B, och sedan lägger till modifikationen på skadetabellen och sedan sätter in dem i respektive skaderutor?
4. Några tips på stridsregler, som gör att striden blir lite snabbare/mer spelbar?
5. Är franska världsspråket, ungefär som engelska är idag, att man kan använda det nästan överallt? Vilka andra språk är viktiga/bra att kunna?
6. Vad innebär eurolingo? Fungerar det i hela Europa? Även utanför dess gränser?
7. Vilket vapen är Neuromancer-Mollys fletcher, om det nu överhuvudtaget finns med? Har tillgång till Offensiv men har knappt tittat i den...
8. Vilka tilläggsböcker bör man skaffa? Har förutom grundboken även Offensiv. Euro?
9. "Magiska ritualer" och alla stavfel - vem anlitade dom som korrekturläsare?

Tacksam för svar!

Krille

Super Moderator
"1. Vad betyder tillbehöret E i vapenlistorna? (blir galen på att inte hitta någon förklaring)"

E betyder att vapnet har en kasse elektroniska prylar som kan sabbas av EMP. Nära besläktat är H som står för att prylen är härdad mot EMP.

2. Är det bara jag eller är det verkligen så att skadetabellerna för Kross och Projektil är samma? Har upptäckt att de inte ser så ut på SLskärmen eller de man kan ladda ner...

SL-skärmen och de nerladdningsbara tabellerna är de korrekta.

3. Är det "grundskadeverkan" man sätter in som T, S och B, och sedan lägger till modifikationen på skadetabellen och sedan sätter in dem i respektive skaderutor?

Nej. Grundskadeverkan används för att se vilken kolumn du ska titta på. Därefter sätter du bara in "modifikationerna" från skadetabellen.

"4. Några tips på stridsregler, som gör att striden blir lite snabbare/mer spelbar?"

Tag det lugnt. Skippa de avancerade reglerna. Nöj dig enbart med grunden tills du behärskar den.

5. Är franska världsspråket, ungefär som engelska är idag, att man kan använda det nästan överallt? Vilka andra språk är viktiga/ bra att kunna?

Nej. I den mån det finns ett världsspråk så är engelska fortfarande dominerande, men iom Kinas och Indiens uppstigande så har språkkartan ritats om. EFs officiella språk är franska och tyska.

6. Vad innebär eurolingo? Fungerar det i hela Europa? Även utanför dess gränser?

Eurolingo är ett pidginspråk som huvudsakligen består av franska med enkel grammatik och massor med låneord.

8. Vilka tilläggsböcker bör man skaffa? Har förutom grundboken även Offensiv. Euro?

Euro och Offensiv svarar på de flesta av dina frågor. Hardware och Nippon är bra att ha.

"9. "Magiska ritualer" och alla stavfel - vem anlitade dom som korrekturläsare?"

Vaddå, du menar alltså att man inte kan utöva magiska ritualer? Jösses, vad sysslar alla styckmördande gothvampyrlajvare och sexmagiutövande wicca-prästinnor med, egentligen?

(Observera att utöva magiska ritualer inte är samma sak som att de funkar)

Jarre

Swordsman
Vaddå, du menar alltså att man inte kan utöva magiska ritualer? Jösses, vad sysslar alla styckmördande gothvampyrlajvare och sexmagiutövande wicca-prästinnor med, egentligen?
Joo, det är väl möjligt att man kan... men du vet vad jag syftade på.

Men vad de ovanstående egentligen sysslar med, det har jag däremot ingen aning om. Kanske har de alldeles för många psykoskryss?

Storuggla

Champion
Citat:

Joo, det är väl möjligt att man kan... men du vet vad jag syftade på.

Men vad de ovanstående egentligen sysslar med, det har jag däremot ingen aning om. Kanske har de alldeles för många psykoskryss?
Sexmagiutövande wiccaprästinnor? Vart anmäler man sig som frivillig alstringsmedhjälpare? ^_-

Storuggla, pr0n