Nekromanti Ett problem

Belgarth

Swordsman
jag står vid ett problem. jag kör med fritt improviserande så nu har en besvärjare i min grupp börjat återupliva alla han får tillfälle till med en enkel besvärjelse ex: slag mot teoretisk magi Ob3T6 alstra biotropi Ob2T6 Besvärjelse Ob2T6.
varför finns det ritualer om man kan göra det med en enkel besvärjelse. det är effekten "Ge liv" som används om ni inte redan har listat ut det

Two little goblins out in the sun. Down came a griffin and then it was one

Perenna

Swordsman
För att lyckas återuppväcka någon måste Du använda effekten 'Sejd', utöver 'Ge liv'. Detta ger slag för Teoretisk magi, Alstra biotropi, Alstra psykotropi, och två slag för Besvärjelse.

Dessutom måste den döde helas, så att han/hon inte dör direkt igen. Att hela någon ORDENTLIGT kan ta ganska lång tid om man inte vågar chansa med fruktansvärt höga svårighetsslag. Detta ger till följd att svårigheterna för 'Sejd' och 'Ge liv' ökar, så istället för att improvisera effekterna vill man kanske använda sig av tidskrävande ritualer för att sänka svårigheterna?

Vindhand

Myrmidon
Det har inte så mycket med din fråga att göra men jag tänkte citera din (nästan) namne från Eddings:
"If a man is dead [...] he's usually dead for a very good reason - like a sword through the heart. If you bring him back, he'll onlydie immediately again anyway"
-- Belgarath (Magician's Gambit)

Orchson

Veteran
När man tänker efter...

Så kan man lägga folk i "suspensiontanks" med hjälp av magi. Några demmoniska aggregat, några effekter och vips så har man en kryo-box för döingar. Sedan kan man återuppväcka dem om man känner för det, eller låta dem vara döda. Det enda problemet med det hela är att efter ett tag kanske det inte blir samma person som dog, som kommer tillbaka till kroppen. Vilka lustiga små äventyr man kan väva av det...

Heh, ok, det hade kanske inte så mycket med ämnet att göra, men jag ville skriva det innan jag glömmer det.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"

Belgarth

Swordsman
jag vet men det vara det första namn jag kom på
(ville komma igång så snabbt som möjgligt)
reservation för stavfel

Two little goblins out in the sun. Down came a griffin and then it was one

Mambo

Veteran
lätt

som SL har du faktiskt "förmågan" att betämma vad som går och vad som inte går, en av de första reglerna i fetEON (grundboken) är faktiskt det att om du som SL inte tycker om en regel, ta bort den.

För att lösa detta problem så kan du öka svårighetsgraden på spellen, eller gåra så han bara kan kasta den t.ex 3 gånger i veckan..

PS!
har du tänkt på att ju längre kroppen är död ju svårare är det att återuppliva den
DS!

Let's face it,
Gemini rocks..