Nekromanti Ett rekryteringsförsök

Zadrith

Hero
Sådan ett par veckor tillbaka arbetar jag och Gabriel med ett Sf-projekt som för närvarande går under namnet Lightcloud Spelet har dock utvecklats i en helt annan bana än jag ursprungligen tänkt mig och namnet måste därför bytas ut innan vi är klara, men det får duga som arbetsnamn.

Spelet utspelar sig år 2673 i vår galax. Mänskligheten har tagit sig till Alfa Centauri och har precis börjat utforska våra andra närliggande grannar.

Arbetet utförs i en Wiki på RPGLab och vi skulle gärna vilja att fler var med och utvecklade världen eftersom det är min övertygelse om att det kommer att bli en bättre soppa ju fler vi är.

Adressen är: http://rpglab.net/wiki/pmwiki.php/Lightcloud/Lightcloud

Ta jättegärna en titt på det vi lagt upp i Wikin och även om du inte känner att det är något för dig så kanske du har någon synpunkt eller kommentar som kan vara till hjälp i vårt fortsatta arbete.

Har du lust att hjälpa till så är det bara att välja något som du vill vara ansvarig för och börja skriva. Har du exempelvis bra koll på asiatisk kultur så kanske Venus är något för dig.