Nekromanti Ett revolutionerande regelsystem

Rhombus

Veteran
Tog kanske i lite, men jag och ett gäng andra runt om i världen (allt görs på engelska) började för ett år sen att skapa ett något annorlunda, tycker vi iaf, spel system. Det har gått lite trögt, och några av de som först va med har inte varit tillräckligt engagerade som nog behövs. VI har mest bara bollat ideer fram och tillbaka, inte riktigt bestämt nått än. Vi är ungefär 3 st som diskuterar dagligen. Eftersom vi gärna skulle vilja ta i lite och få det färdigt tänkte jag fråga om hjälp. Skulle kanske behöva 2-3 st engagerande till.

Vi försöker samtidigt skapa en hel värld, och där finns det fler som engagerar sig, men det som jag skulle vilja är några som intresserar sig för reglerna och sånt.

Om du är intresserad, så finns alla ideer på vårt forum. http://aozos.100megs22.com/phpBB2/index.php?c=7

Frågor kan ni ju ställa här eller via forumet.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Verkar lite rörigt att sätta sig in i om man inte varit med från början, ni har inte ett utkast på mekaniken så man kan läsa något sammanhängande?

Rhombus

Veteran
Bra fråga.. hade faktiskt tänkt att sätta ihop ett sådant... fast vi har inte så mycket bestämda saker än, allt är mest en röra av ideer.. :gremcrazy:

Vindhand

Myrmidon
jag och ett gäng andra runt om i världen (allt görs på engelska) började för ett år sen att skapa ett något annorlunda, tycker vi iaf, spel system.

Du skulle inte kunna sammanfatta litet kort vad det är som är annorlunda och revolutionerande med systemet?

/Vindhand -nyfiken men lat

Dimfrost

Special Circumstances
Jag kollade lite snabbt på Statistics, och det verkade ju extremt vanligt. Vad är det som är speciellt och intressant med systemet? Gör lite reklam!

/Dimfrost, leker Rising

Rhombus

Veteran
Heh!.. det var väl mest för att ni skulle kolla hit.. :gremwink:

Det som jag ändå tycker är lite ovanligt är det som finns i om Skills. Har inte sett den träd struktur som vi försöker skapa i så många spel system... sen har väl dom flesta ideer redan testats, men men.

Diskussion pågår om att skippa Statistics grejjen helt.. Allt är rätt fritt för diskussion fortfarande...