Jag köper massor med fantasy äventyr (främst tsr D&D) och tycker att de är väldigt roliga att läsa men till största delen lånar jag saker ifrån dem till min egen kampanj.
Några utav mina favoritäventyr och en kort förklaring
Secret of bonehill - En liten sandbox på en hexagonkarata med mängder av faktioner flera dungeons samt en beskrivning av en stad allt på bara 32 sidor.
Horror on the hill – Ett stort berg med massor av olika platser att besöka spelarna kommer förmodligen återvända till hemstaden flera gånger under äventyrets gång. Det finns flera små och en stor dungeon, en plot som motiverar varför det ser ut som det gör.
Modulen är inte perfekt men stommen är extremt stark och jag är säker på att med modifieringar så kan den här bli otroligt bra.
Steading of the hill giant chief – EGGs klassiker är en väldigt simpel ”lair assault” som verkligen fungerar perfekt med D&Ds grundläggande resurshanterings mekanik, spelarna måste hela tiden avväga exakt vad de klarar av för minsta misstag kan få larmet att gå och då är det troligtvis över. Modulen är helt öppen vilket fungerar väl med flexibiliteten som hög level AD&D casters har, jag misstänker att det finns ett oändligt antal sätt att angripa modulen på.
Dwellers of the forbidden city – Mitt i jungeln i en kollapsad vulkan finns en gammal stad som karaktärerna skall utforska. Modulen är klart inspirerad av en Conan historia (precis som ”Lost city” som är inspirerad av ”Red nails”) som jag för närvarande inte minns namnet på men den har en otroligt skön atomsfär och en jättefin karta över staden ingår i modulen också (den har dessutom ett supermysigt omslag av Erol Otus). I likhet med de andra modulerna så är modulen väldigt fri det finns flera vägar in i vulkanen och stad och väl därinne så kan karaktärerna gå vart de vill och interagera med de olika faktionerna. Äventyret är också väldigt lätt att bygga ut för den som vill det.
Som det kanske framgår så gillar jag äventyr utan en stark plot utan något som istället beskriver en miljö som karaktärerna kan utforska fritt.
Några utav mina favoritäventyr och en kort förklaring
Secret of bonehill - En liten sandbox på en hexagonkarata med mängder av faktioner flera dungeons samt en beskrivning av en stad allt på bara 32 sidor.
Horror on the hill – Ett stort berg med massor av olika platser att besöka spelarna kommer förmodligen återvända till hemstaden flera gånger under äventyrets gång. Det finns flera små och en stor dungeon, en plot som motiverar varför det ser ut som det gör.
Modulen är inte perfekt men stommen är extremt stark och jag är säker på att med modifieringar så kan den här bli otroligt bra.
Steading of the hill giant chief – EGGs klassiker är en väldigt simpel ”lair assault” som verkligen fungerar perfekt med D&Ds grundläggande resurshanterings mekanik, spelarna måste hela tiden avväga exakt vad de klarar av för minsta misstag kan få larmet att gå och då är det troligtvis över. Modulen är helt öppen vilket fungerar väl med flexibiliteten som hög level AD&D casters har, jag misstänker att det finns ett oändligt antal sätt att angripa modulen på.
Dwellers of the forbidden city – Mitt i jungeln i en kollapsad vulkan finns en gammal stad som karaktärerna skall utforska. Modulen är klart inspirerad av en Conan historia (precis som ”Lost city” som är inspirerad av ”Red nails”) som jag för närvarande inte minns namnet på men den har en otroligt skön atomsfär och en jättefin karta över staden ingår i modulen också (den har dessutom ett supermysigt omslag av Erol Otus). I likhet med de andra modulerna så är modulen väldigt fri det finns flera vägar in i vulkanen och stad och väl därinne så kan karaktärerna gå vart de vill och interagera med de olika faktionerna. Äventyret är också väldigt lätt att bygga ut för den som vill det.
Som det kanske framgår så gillar jag äventyr utan en stark plot utan något som istället beskriver en miljö som karaktärerna kan utforska fritt.