Nekromanti Ett rollformulär

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Jo, jag tänkte att jag skulle kolla hur tabellerna funkade i InDesign så jag gjorde ett rollformulär. Och... tabellerna funkar ju fint. Om formuläret i sig gör det vet jag inte men jag slänger upp det i alla fall utifall det är nån mer än jag som vill skriva mindre på sina formulär ("motivation"? "personlighet"? Det handlar väl om att banka monster eller? :gremgrin:).
 

Attachments

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Det enda jag kan se är lite skumma kraftigare cellkantlinjer i färdighetslistan, dels i tabellhuvudet och dels yttersta delen av varannan kantlinje längst till höger i kolumnen Totalt, med början på första raden.

Tja, åsså är det lite synd att det inte är den riktiga Saga-loggan.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
mm, sen skulle nog jag inte använt en fet Gill heller, utan nåt annat... krockar lite mot resten av formen...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Krille said:
Det enda jag kan se är lite skumma kraftigare cellkantlinjer i färdighetslistan, dels i tabellhuvudet och dels yttersta delen av varannan kantlinje längst till höger i kolumnen Totalt, med början på första raden.

Tja, åsså är det lite synd att det inte är den riktiga Saga-loggan.
En testutskrift bekräftade misstanken; de kraftigare cellinjerna är bara nåt som syns i pdf:en av nån anledning. Zoomar man upp till 400% så är de borta där också. ^^

Och angående logotypen så skyller jag på upphovsrätt (eller... egentligen på att jag inte har den i nåt format värdigt utskrift - en liten .png från hemsidan vore nog inte teh shit :gremcrazy:)...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
mm, sen skulle nog jag inte använt en fet Gill heller, utan nåt annat... krockar lite mot resten av formen...
Förslag? Jag har använt Gill Sans så mycket i min grafikkurs nu i vår att jag till och med drömde om den häromnatten. :gremshocked: Mer reflex än noggrant övervägande att den hamnade där alltså.

Det andra typsnittet är förstås Trajan om nån skulle råka undra.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Här kommer formuläret igen, nu med Saga-loggan!
Kanske gör om det lite mer senare, gillade upplägget!
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Jojomen, det blev klart bättre utan antastar-Gill. Jäkligt snygga m och n i typsnittet du valt. Aldrig för har jag tyckt att ordet "arm" varit vackert att se på.

Jag tog och skrev ut ett ex bara för att kolla och märker att jag satt färgen åt skogen för ljust om man ska lite på den här skrivaren. Sen är det visst både en röd ton och en brun ton som använts... det var helt klart inte tänkt. Trodde jag hade fixat att det skulle vara samma överallt men icket.
 
Top