Nekromanti Ett rollspel jag skrivit baserat på filmen Avatar.

cuardin

Veteran
Hej.
Jag blev lite inspirerad av att se filmen, så under julhelgen skrev jag ihop denna "lilla" skapelse. Det är en modul till nya Storyteller av White Wolf med regler för att spela äventyr likanande det som filmen porträtterade.

Efterssom filmen var så visuell har jag även tagit mig tid att se till att layouten gör filmen rättvisa, så boken är fullt ut illustrerad i helfärg.

Jag be på förhand om ursäkt för de reklamfinaniserade nedladdningslänken, men det var de enda som kunde tänka sig att dela ut en så här stor PDF till vettigt pris.

Hurssom, för att ta en titt, gå hit.

Organ

Out of time, out of mind
Jag har inte mer än hastigt ögnat igenom det men det ser i alla fall snyggt ut.
Humorpoäng förövrigt för att en av de färdiga figurerna heter Grace Jones. :gremcool:

/Anders

Arfert

Facit
Ambitiöst... en grej bara, om det är tänkt att folk ska ladda ner PDFen för att skriva ut det själv så är vit text på svart bakgrund ingen bra idé.

solvebring

Superhero
Snyggt! Verkligen mycket trevligt visuellt sett.
Dock kan jag inte säga så mycket om spelet i sig eftersom jag inte sett filmen, vilket i sin tur gjorde att jag inte gjorde så mycket mer än att skumma igenom på några få ställen.

... En annan fundering är den att är det tillåtet att göra en sådan produkt, gratis PDF eller ej, med allt detta bildmaterial etc. Säger inte copyrightskydd och dylika emot det?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Ett rollspel jag skrivit baserat på filmen Ava

Alltså, jag tycker att det är skitsnyggt och väldigt ambitiöst, så jag är mäkta imponerad, men jag kan inte låta bli att ställa mig frågan varför?

Jag har i och för sig alltid haft svårt för "licensprodukter" inom spelvärlden, men just Avatar känns lite extra "meh". Visst, det var en cool film, men inget speciellt (och nu är det ju mina egna åsikter, såklart), definitivt inget jag skulle orka lägga ned tid och kraft på att replikera som rollspel.

I vilket fall verkar du ha gjort ett sjukt bra jobb, nu hoppas jag bara på att du ska använda din energi till något jag skulle tycka var häftigt :gremsmile:

Å lite korrektur: På Grace Augustines rollformulär står det Grace Jones.