Nekromanti Ett spontanäventyr[spoiler-alv]

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag och två vänner körde EON jag = sl
De var tiraker och hade en jakt och besättning.
Jag hade inget äventyr, så jag freestajlade lite. De skulle fånga en båt, med dvärgakol som skulle till skottealverna för deras svärdstillverkning. Detta fick RP veta. De skulle få 50% avn dvärgakolet(va fan de nu skulle göra med det??? Värdefullt, men vem vill ha en så "het" vara)De fick också veta att de skulle hämta en kista. Denna kista var mycket viktig för uppdragsgivaren, förstod de. De fick inte veta vad som var i den. Detta för att jag inte kom på något. Uppdragsgivaren är en gammal piratgubbe, utan skepp, men med gott om kontakter (och fiender).

Vad kan finnas i denna kista?
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Några förslag...

Vad kan finnas i denna kista?
Anteckningar över härdningsprocessen som är hemligheten i léarams smide? Piraten är givetvis en cirefalier som vill dryga sin kassa utsänd som han är av sanaristammen som vill lägga beslag på kistans innehåll...

Eller så kanske kistan innehåller dvärgmagenat eller kanske tom. ren somdia köpt av léaram för någon form av bisarr framställning?

Eller varför inte något speciellt beställningsverk från dvärgarna till léaram, kanske dyrbara smycken eller tom. en krona till Tokons överkung i morgongåva i ett giftermål mellan dennes barn och en av klanfurstarnas avkomma - allt för att stärka banden nationerna däremellan. Vem har då anlitat piraten? Thalamur så klart för att skapa splittring för ett eventuellt 7:e storkrig mellan sig och Consaber eller varför inte Ebhron som planerar en invation av Alarinn och som inte vill att dessa ska få Tokons stöd?

Eller kanske en gammal alvisk magisk artefakt som dvärgarna tog i krigsbyte i någon av de forna krigen och som alverna nu lyckas köpa tillbaka. Kanske kan just rollpersonernas handlingar vara vad som leder till ett nytt stort krig de olika raserna emellan (om du nu vill ha ett äventyr av den magnituden)? Det intressanta är att det kanske blir spelarna i egenskap av tiraker som i skam över vad de skapats tvingas att ta en fredsmedlande roll...fredsmedlande tiraker - jo det hade verkligen varit något! :gremgrin:

Tja, där har du några idéer att pilla med iallafall - hoppas åtminstone någon kommer till nytta!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Vad kan finnas i denna kista?
Alternativ 1 Militära hemligheter flott förflytningar hemliga hamnar osv. Kanske kartor med hemliga saker på som förådd och hemliga vapen gömmor de är av extrem vikt.

Alterntiv 2 Hemliga magiska besvärjelser.

Alternativ 3 En gammal odöd monster som planerar att vakna.

Alterntiv 4 En magisk kista med en portal till en annan värd. typ som en klädskåp men man kommer inte till Narnia..

Alternativ 5 Man kommer faktist till Narnia...

Alternativ 6 Anden i flaskan har fått nog och flyttat till en kista som äventyrna nu bär på...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re:Ytterligare några överaskningar

Vad kan finnas i denna kista?
Ja glömd några


Alterntiv 1
Stor Arm hållande en klubba dyker upp och svingar vilt Ob2T6 chanc att den träffar. Det är en docka av ett troll hållande en trä klubba. Den är av trä ledad med en stålfjäder hårt spänd som gör att den "Hoppar" up och svingar runt runt.

Alternativ 2
Ett Minityreserad Grott Troll får äntligen tillbacka sin naturliga storlek och titta Lunch... lunch = Äventyrare....

Alternativ 3...
You have enter a dimension not of sound but of mind.. The Twilight Zone. äventyrarna blir tvungna att upprepa samma dag igen och igen och igen tills de hittar lösningen. slö sönder något.. eller döda någon.

Alternativ 4
Är du min mästare..
En magisk docka med inteligents och själ men har en slavförbannelse finns där inne. Dockan är 50 cm hög ser ut som en vacker trevlig vuxen tjej/man välj själv..... Den har även en förbannelse som gör att Den som utnytjar slavförbannelsen som finns hos dockan kommer själv bli en slavdocka när man dör. Enda lösningen är att finna ut ett sätt att bryta förbannelsen.
JO dockan Kommer att följa efter den som öppna kistan...

Alternativ 5
Kistan innehåller en portal in till drömarnas rike där de sugs in enda sättet att komma ut är att möta Sandmanen John Blund och förhandla en väg ut.

Alternativ 6
Kistan teleporterar dom rätt in till Dödes HK. där de får reda på att Döden är minsan INTE Dibuk utan två 'gudar/andar' Några hamnar hos en av dom de andra hos den andra..
En som hämtar de som dör i ålder och sjukdom de trötta de som inte orkar kämpa längre. Den Döden är snäll och trevlig till och med hjälpsam En snäll vacker ung kvinna.
Den andra döden är störe ser ut som en krigare och har betydligt mer problem Hans jobb är att släpa de som INTE vill dö de som vägrar vandra till himel/helvete/återfödelse. Han greppar dom som dött i strid, I olyckor i sjukdom och Shamaner de som Vägrar inse att DE är döda sluta tro nå annat.
Kommer de till 'snälla' dödens område så blir det nog in och ut kanske måste de stanna för att dricka en kop med te och kakor hon får SÅ sällan gäster coh hon känner ju er sen födseln. Kanske vill hon att de tar sig tid att prata DERAS farmor dog nyligen och det var en del saker som hon hade velat säga till sin älskade barnbarn men inte han säga Så Döden berättar det åt henne..
Kanske Farmor har gömt en skatt. Kanske någon dödade äventyrarens far.
Kanske äventyrarens värsta fiende ÄR äventyarens far men farmor beslöt att inte säga det när hon levde..
Kommer de inför den 'hårda' dödesn område vill han nog att de gör han en tjänst. Han ogilar dödliga de har alltid gjort HANS jobb hårdare än nödvändigt.
Tjänster han kanske vill att de gör är Döda en irriterande Shaman som VÄGRAT att dö fredfult i generationer VET ni hur irriterande det är... Eller kanske en Odöd/nekromantiker/lamia
Kanske han har ett jobberbjudande som hans högra arm lönnmördare jobbar åt döden..
Kanske Något annat...
 
Top