Nekromanti Ett Stort Problem

Swamp_UBBT

Veteran
Jag har fått ett alvarligt problem... De jag har spelat med har lagt av med rollspel... Det känns väldigt tungt när man är spelledare och har köpt alla böcker som finns till Eon (förutom Asharien&Soldarn) Vad ska jag göra för att få mina spelare att börja spela igen...? Det känns tungt att behöva lägga böckerna på hyllan när man tycker det både är roligt och spännande att spela rollspel.. Speciellt Eon där realismen är ypperlig... Jag skulle gärna behöva ett par tips!!

:gremconfused:

nicole

Warrior
Nu vet jag inte var i Sverige "Uppe på Kullen" ligger så jag har lite svårt att tipsa om bra ställen att ragga spelare på. Lägga av tycker jag bestämt inte du skall göra. I värsta fall får du väl sätta upp en server och spela rollspel över nätet.

Att tvinga/lura din spelgrupp till att fortsätta spela fungerar nog inte, viljan till att rollspela måste komma inifrån, annars blir det inte kul i vilket fall.

Master Pelle

Warrior
Jag och Mouja och de två andra försöker samla ihop spelar så vi skulle kunna spela över näten men vi behöver några spelare till. Jag vet inte hur är läge med nu för jag har inte snacka med Mouja sen länge (Det är han som fixade de gruppen). Jag skall nog försöker kontakta honom igen om han inte svara i detta skribent.

Handlar det fortfarande om Eon?

Var det tänkt att ni skulle spela Eon över nätet eller? Vilken typ av internetspel skulle det i så fall vara? Över e-post? Du får gärna lägga in några rader till, du har fångat mitt intresse.

Mvh Victor Palm...

...Som själv är väldigt less på sin spelgrupp.

nicole

Warrior
spelare finnes

Jag är jättegärna med och spelar över nätet!!! Speciellt om det är Eon då jag kämpar med att lära mig systemet.

Om de inte vill spela så vill de inte spela.

"Speciellt Eon där realismen är ypperlig"

...eller snarare där frånvaron av realism är påtaglig, välj själv. Detaljer gör inte nödvändigtvis någon nytta.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Kontaktannonsforumet OT?

[Kinkighet aktiverad] Nja, ska man vara riktigt kinkig så hörde den inte hemma här iaf. Det handlade trots allt om att få tillbaka sina spelare, inte direkt om eon. Därför hade nog rollspelarforumet varit bättre. [Kinkinghet deaktiverad] :gremsmile:

Helmgast
Regelproblem

Säg nåt konkret regelmässigt som du har problem med, så kommer forumet hjälpa di omedelbums. Sådetså.

Ackerfors

Alas, your rapids!
EonDirekt, kan jag hjälpa till med något? [nt]

[color:\\"black\\"] [/color]

Master Pelle

Warrior
Tips

Jag har inte spelledar så mycket men jag skall nog ger några tips.

Försök att motivera dinna spelare med nåt rolig kampaj där ni har aldrig provat på. Några typer av kampajer som är intressanta är nog adelskampaj som har politiska intriger och kanske har krig med någon otrevlig granne. Nekromantikskampaj där har med nekromantik att göra och vandöda. Den stora resade kampaj där man reser omkring hela Mundana och upptäcker olika länder men då bör rps kunna olika språk.