Nekromanti Ett stridssystem

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
8,060
Location
Barcelona
  • Regler för vapen
  • Specialregler, t.ex. för eldstrid
  • Lite mer utförliga rollpersonsregler, med möjlighet att skaffa stridstekniker och typ "feats".
  • Fler effekter?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,969
Location
Sandukar
Har du gjort det grundläggande testet? Att kolla så att det inte alltid är bäst att anfalla hårdast och snabbast?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
8,060
Location
Barcelona
Nej. Som jag sa har jag inte speltestat någonting alls.

Har du någon feedback som är specifik för det här systemet?

/Kalle
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,969
Location
Sandukar
Det är för många variabler för att på ett rättvist sätt "läsa sig till" om det är vettigt eller inte, det är såpass avancerat så det kräver test. Och delar finns inte ens med (som korten) vilket gör externtest rätt meningslösa i det här skedet. Så även för mig som är rätt van vid att analysera system så är detta för stort. Speciellt då det finns stora tomma ytor i systemet. Tyvärr.

Men jag gillar Twilight Imperium. =)
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
8,060
Location
Barcelona
Det är för många variabler för att på ett rättvist sätt "läsa sig till" om det är vettigt eller inte
Ah, fast det torde ju finnas fler saker man kan anmärka på än bara huruvida det är balanserat eller inte. Gillar du designfilosofin? Är det någon regel som verkar pundad? Är det för komplext? Saknar du nånting?

Och delar finns inte ens med (som korten)
Det är vanliga spelkort som avses, alltså. Vilka fler delar tänker du på?

/Kalle
 
Top