Nekromanti ETU Sweat Lodge - Hiss eller diss?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej på er forumet!

?Vi ska börja spela ETU (East Texas University, Savage Worlds) men använda lite modifierade GUMSHOE-regler.

I det första äventyret vi ska köra så är alla studenterna på nån slags invigning eller kickoff. I det skrivna äventyret så är det nåt lokalt rockband som spelar men jag vill ha en DJ med lasers och fett ljud. Jag sitter och knåpar ihop en playlist med typiskt amerikanska collegepartydängor men så fick jag en idé.

I äventyret så måste de förhindra en ritual som är tänkt att ha ihjäl alla på kickoffen i enorma lågor, jag vill skapa lite tidsbrist, lite stress inne på detta party.

Kan det vara en cool idé att faktiskt helt enkelt spela hög musik så att spelarna måste höja rösterna när de pratar med mig eller varann?

Jag tänker mig att scenen inte blir så lång. Jag spelar generellt aldrig något annat än ambience eller instrumentalt lågt i bakgrunden så det här kan bli en totalmiss, vad vet jag?

Men ska jag testa?

Det kan ju bli pannkaka. Kan du inte förvarna lite, att det är en poäng med det? Du behöver ju inte förklara varför förrän efter och ha lite utvärdering.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Eller så höjer jag lite då och då bara, när de snackar ihop sig om vad de ska göra och så...

?Det värsta som kan hända är nog att de bara "Asså, det är för högt, nu blev det jobbigt, sänk Markus" och så sänker jag.

Jag ska köra på detta, får se om det ger önskad effekt.

anth

Vetefan
Du kan prova att göra så att du börjar spela musiken på låg volym när de är på väg till lokalen.

Sedan skruvar du upp när de går in i lokalen OCH börjar prata.
Ber de dig skruva ner säger du att de bara behöver lämna lokalen eller sluta prata.
D.v.s. det blir ett fysiskt hinder som spelarna måste övervinna: rollpersonerna får lämna lokalen och komma på en plan och sedan använda teckenspråk eller liknande inne i lokalen.

P.S.
Du får gärna berätta lite om ETU.
Jag såg en videocast om det innan det var färdigt, men jag har inte sett någonting om det efter det blev färdigt.