Nekromanti Euro

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Har bara läst igenom den en gång och inte hunnit dra någon rejäl funderare över den ännu.
Ser dock bra ut så länge, fast jag hade hoppats på lite mer matrial om europol.
Sen tyckte jag att den var smulan tunn när jag tog upp den första gången, men men.

Emil

Hero
Ser dock bra ut så länge, fast jag hade hoppats på lite mer matrial om europol.

Lite måste ju sparas till Neotech Police...

Sen tyckte jag att den var smulan tunn när jag tog upp den första gången, men men.

Jo, det är ju bara 64 sidor, men Neotechs layout är effektivare än den i Eon-böckerna så textmässigt motsvarar Euro nästan en 80-sidig Eon-modul.

/Emil

Äventyr

Världsbyggare
Här var det i stort sett bara kommentarer och inlägg från inblandade. Finns det verkligen ingen som tycker något?/Daniel

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: SFS är trist

SFS är den enda fasta punkten i all denna galenskap.
Jag tycker faktiskt att dom fyller sitt syfte väl.
Men jag skulle aldrig låta mina spelare komma därifrån /images/icons/grin.gif

G

Guest

Guest

det ska inte finnas någon fast punkt! dessutom känns det inte det minsta realistiskt. låt gå för att det inte är omöjligt men jag tycker som om dom är fruktansvärt malplacerade... jag menar.... varfööör?!!! varför bara råkar just norden vara superbäst på allt? tråååkigt. hela norden skulle vara en stor blight ifall ni frågar mig. å så skulle alla vara precis lika elak i norden som i resten av världen. massa korruption. varför är alla företag å makt personer just i norden så himmla snälla? skit samma. för överigt så är det kul med en vettig modul till neotech...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Realism är trist

det ska inte finnas någon fast punkt! dessutom känns det inte det minsta realistiskt

Hur många stadsbildningar och sämhällsstrukturer i neotech är egentligen realistiska ??
Jag menar, har du läst den officiella historien ??
Världen har gjort alla tänkbara misstag och snedsteg tänkbart för att världen ska bli så mörk som möjligt.
NeoGames har ju uttryckligen vinklat historien och världen för att få den mörk och skitig, och du börjar snacka om realism i stadsbildningar ???

hela norden skulle vara en stor blight ifall ni frågar mig

Varför det ? *menar*
Vi har ju redan Storbrittanien.

varför bara råkar just norden vara superbäst på allt? tråååkigt

Norden är inte på något sätt bäst på allt.
Dom har en humanitär stadsbildning. Annars är dom inte bättre på "allt" än vad dom/vi är idag...

varför är alla företag å makt personer just i norden så himmla snälla?

Samantha Hapsburg som har suttit som president i Europa, hon var snäll.
Väst Amerika är också ett ganska gemytligt ställe.
Norden har inte monopol på att vara humanitära.

Emil

Hero

det ska inte finnas någon fast punkt! dessutom känns det inte det minsta realistiskt. låt gå för att det inte är omöjligt men jag tycker som om dom är fruktansvärt malplacerade... jag menar.... varfööör?!!!

Skandinavien, i synnerhet Sverige, har länge haft en tradition av att vara humanitära och ta hand om såväl flyktingar som medborgare som hamnat fel i samhället. Idag ser vi hur hela EU drar åt höger, vilket om i norden stannar kvar i unionen kommer att tvinga oss att urholka skyddsnäten och låta allt handla om att ha mest pengar. Vår enda möjlighet att i framtiden kunna föra vår egen politik är att hålla oss delvis utanför - t.ex. genom en skandinavisk union. Jag ser inte alls detta som en omöjlighet, utan hoppas snarare på en sådan framtid.

Sedan ska man ju betänka att de sociala skydden i SFS och säkerheten bland medborgarna inte är lika omfattande som idag, men i jämförelse med resten av världen 2059 utmärker skandinavien sig.

varför bara råkar just norden vara superbäst på allt? tråååkigt. hela norden skulle vara en stor blight ifall ni frågar mig.

1) Skandinavien är inte superbäst på allt. Området har odlat ett antal framgångsrika egna företag som är duktiga inom sina små områden, men på världsmarknaden är man varken mer högteknologiska eller inflytelserika än något annat land.

2) Varför skulle det var blight i Skandinavien. Se bara idag, Sverige har kommit väldigt långt när det gäller att vara försiktig om naturen. I Storbritannien däremot så har man under århundraden slarvat med miljön.

å så skulle alla vara precis lika elak i norden som i resten av världen. massa korruption. varför är alla företag å makt personer just i norden så himmla snälla?

Du har helt rätt i att korruptionen inte är så enormt omfattande i SFS. Däremot så har megaföretagen ändå mängder av inflytande genom lobbyism och partistöd likt det som förekommer i USA idag. För övrigt så finns alla skandinaviska storföretag även i omvärlden, och givetvis är de giriga. Men i SFS skulle sådant beteende innebära mycket badwill eftersom konsumenterna tänker mer på vad de köper så saker och ting sker lite mer i skymundan.

/Emil

Donk_UBBT

Veteran
Vad är det?

Jo, det var ungefär det jag tänkte. Jag satt som ett utdraget frågetecken i minst tio sekunder efter att ha läst frågeställningen.

Och jag har ändå beställt bokhelvetet.

Man blir lite konfys. Jamenar, för det första är det en valuta i den riktiga, tråkiga och grå verkligheten, sedan är det en valuta i den skojiga, livsfarliga och JÄTTEGRÅA NeoTech-verkligheten och sedan även en modul som NÄSTAN kom ut i tid./images/icons/tonguea.gif

DONK

Donk_UBBT

Veteran
Jag bör få min på Tisdag.

Sen jäklar skall du få kritik!/images/icons/wink.gif

DONK

Bjorn

Hero
Luktar illa

Ja själva boken altså... Är väl något med trycket och/eller limningen gissar jag. Är det fler än jag som har märkt av detta??? Nåja, det vädras väl bort alltefterssom man använder boken.

Nå, till innehållet så, även om jag bara skummat igenom boken än så länge.

För det första så tycker jag att den layout ni har valt till neotechprodukterna är extremt snygg och praktisk, synd att ni inte använder samma till Eon (även om det inte är något fel på den layouten heller). Sedan så blir det bara såååå mycket bättre att ha foton i ett spel än att ha "illustrationer". Ett foto säger (IMNSHO) mer än tusen teckningar.

Sedan tycker jag som vissa redan sagt att det "daltas" lite för mycket med SFS. Tycker gott man kunde fläskat på lite mer med de negativa effekterna av välfärdstaten.

Avsnittet om Storbritanien var bra och det känns "fräsht" att ni inte gått i klichéfällan att göra Ryssland till det nya ekonomiska undret.

En sak som jag dock saknar (men som sagt, inte läst så noga än så jag kan helt enkelt ha missat det) är mera om invadrings och etnicitetsproblematik. Sedan ställer jag mig väldigt undrande till varifrån alla mäniskor kommer? De flesta länderna verkar ca 50 år från idag ha ökat sin befolkning 30-50% trotts att i princip alla kurovor idag pekar på en folkminsknings och föråldringsproblematik. Givetvis lär det knappast vara något problem för europa att vända den trenden m.h.a. invandring men då bör man också ta med i beräkningen att 2059s europa skulle kännas väldigt annorlunda mot dagens vad gäller etnicitet, historia och kultur.

Slutligen tycker jag att det borde varit ett stort fett eurotecken på framsidan.

/Bjorn

Donk_UBBT

Veteran
I stort sett en bra produkt, jag har bara skummat igenom den men vad gäller layout och innehåll verkar den hålla måttet.

Däremot så undrar jag vad de påstådda åtta personer som enligt utsago skall ha korrekturläst matrialet har pysslat med. Om de har korrat den kan de inte ha varit nyktra eller så är inte svenska ett språk de behärskar.

Å andra sidan så tror jag några av de åtta var de som skrivit matrialet. Ett litet tips: Korra aldrig eget matrial, man missar nästan alla fel då.

I NeoTech (1:an) och dess moduler så kunde man acceptera stavfel då det tydligen bara var ett hobbyprojekt, däremot tycker jag att man kan kräva lite bättre koll på N2-produkterna.

DONK

Ezping Orm

Hero
Jag har än så länge bara bläddrat igenom boken några gånger, men det verkar vara en riktigt bra produkt!!

Något tunn kanske.. endast 64 sidor. Men layouten är grymt snygg och bilderna är bra stämningsskapande.