Nekromanti Europakampanjen - hexmap klar

Sapient

Swashbuckler
Hej,

Den utlovade Europa-kampanjen (Pathfinder) är snart spelklar. (Lite återstår att fixa i kampanjbeskrivningen...)

Dock har jag filat på en hexmap i Hexographer, som nu är typ klar. (Givetvis såg jag några skönhetsfläckar, men det får jag ändra senare...)

Ser man till de namn m.m. som står utskrivna på kartan, så motsvarar de den kunskap om geografi m.m. som en relativt bildad rollperson från medelhavsområdet har skaffat sig eller med kort varsel kan kolla upp. (Dvs. ungefär den kunskap som finns att tillgå om världens geografi utan att springa till ett bibliotek och söka kunskap...)

Rollpersoner som har en annan bakgrund (t.ex. som kommer från yttersta norden, a.k.a. vikingar) känner naturligtvis till sin egen region i större detalj, men är i regel mindre kunniga i kartläsning / medvetna om platsers geografiska förhållanden till varandra. (Kunskapen är mer "två veckors ritt norr om den stora floden, ligger en stad...")

Sapient

Swashbuckler
Nu blev bilden inte klickbar*, så jag skickar en länk till den också (den är ju rejält mycket större än som syns här...)

Här finns bilden

*) Jo, man kan högerklicka, men i alla fall...

Sapient

Swashbuckler
Det ska genast erkännas att jag inte gjort kartan från grunden, utan helt enkelt bearbetat den karta som en vänlig själ (vem?) länkade i den ursprungliga kampanjtråden.

G

Guest

Guest
Zomg - vad mäktigt! Man blir riktigt taggad på att utforska! :gremlaugh:

slanfan

Hero
Jag kanske skulle ta och skriva mig en egen Europakampanj nu när det finns en så fin karta att utgå från...