Nekromanti Evanskabinen

Mini

Veteran
Var hälsade.
Under ett äventyr råkade jag slänga ögonen på ett vapen, som gav mig två mycket irriterande frågor, vilka störde min konsentration något.
Första frågan angående Evans kabin är kort och gott: är det tryckfel i boken? Var vapnet verkligen lika vanligt som Winchester modellerna? Är det OK om jag misstror den siffran?
Nästa fråga gäller magasinet och lyder: hur såg det ut?
När jag läste om patronkapaciteten så såg jag ett vapen med trummagasin framför mig. Jag har nämligen ett svagt minne att jag sett det på ett gevär i någon biblioteksbok.
Om någon kunde hjälpa mig och bli kvitt dessa mycket irriterande frågor, så skulle jag bli djupt tacksam.
Lev väl
önskar Mini
(Som känner sig fullständigt knäckt efter sin styrketräning).

Mini

Mini

Veteran
Re: Dum...

Var hälsad, Gollum.
Instämmer till fullo.
Dessutom höjer jag min dumhetsgrad genom att erkänna att jag inte har uppmärksammat att mina meddelande har automatisk underskrift.
Tack för ditt påpekande, det behövdes.
Ha det gott

Mini

Hej Mini!

Till utseendet påminner Evans karbinen mycket om en Spencer (se sid 98). Mekanismen är även den av samma princip, med ett magasin som sitter i kolven. Evansmagasinet skiljer sig dock på en viktig punkt: det består av en trumma med 4 kammare. Magasinet roterar en kvarts varv varje gång en ny kula matas fram. Dessutom är patronerna något klenare och av kortare modell än de flesta andra till gevär.

Sedan har du helt rätt på en punkt: Evans repetergevär är inte lika vanligt som Winchester... 25% är en mer korrekt uppgift...

/a&t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Mini

Veteran
Var hälsade, Tove och Anders.
Hmmm.... låter som ett vapen som har volcanic-varning över sig dvs man inser fort varför det finns så många patroner i vapnet och man önskade att det fanns fler.
Ha det gott
önskar en spelsugen

Mini