Nu är det snart DanCon igen! Det trettonde i ordningen.
När? Lördag 4 mars 2017, från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.
Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.
Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.
Hedersgäster:
Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).
Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.
I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)
Prioriteringsordningen är ungefär så här:
0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare
Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.
Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda (grå text = reservplats)
1. Xhakhal
1. 2097
1. Gizmo
2. Chrull
2. Vitulv
2. Organ
2. Pippelpoppel
2. Magnus Seter
2. Basenanji
2. MattiasLejbrink
3. Celledor
3. Rollspelsräven
3. Invinciblebug
3. Chaosweaver
3. Da_bohz
4. Anth
4. Stövelkatten
4. Kloptok
4. Vicotnik
4. Dimfrost
4. Gurgeh
4. Lukas
4. Hellzon
4. Olle Linge
4. Krank
4. Arfert
4. Erikt
4. Korpen
4. Jocke
4. Lambi
4. Zonk
4. Hakanlo
4. Vimes
4. Ithaqua
4. Bunny
4. Man Mountainman
4. Anarchclown
När? Lördag 4 mars 2017, från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.
Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.
Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.
Hedersgäster:
- Rykande aktuell i och med Riotminds nygamla Drakar och Demoner retro: Illustratör extraordinaire Johan Egerkrans – även känd för de båda praktverken Nordiska väsen och Nordiska gudar, samt den sprillans nyutkomna Alla tiders dinosaurier.
- Och sedan hoppas jag få till minst en till (legendarisk) hedersgäst.
Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har en handfull sängplatser, och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).
Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.
I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)
Prioriteringsordningen är ungefär så här:
0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare
Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.
Supervälkomna! [HR][/HR]
Anmälda (grå text = reservplats)
1. Xhakhal
1. 2097
1. Gizmo
2. Chrull
2. Vitulv
2. Organ
2. Pippelpoppel
2. Magnus Seter
2. Basenanji
2. MattiasLejbrink