Nekromanti Event books

walium

Ganska töntig, faktiskt
Av en ren slump hamnade jag på Malhavoc Press hemsida och läste om en serie produkter som de hade valt att kalla för "event books". Om jag förstår saken rätt så behandlar de alla speciella händelseförlopp som man som spelledare kan lägga in i sin kampanj. Hittills har det kommit ut tre moduler i serien:

Requiem for a God, som handlar om hur man lägger in och hanterar en guds död i sin kampanj.

When the Sky Falls, som handlar om meteorregn(?). Kanske det svagaste kortet hittills?

Cry Havoc, som handlar om krig och är den matigaste av de tre.

Det låter som ett intressant grepp, även om jag inte vet hur väl det har genomförts eftersom jag inte läst modulerna. Men det känns i alla fall mer inbjudande och spelgruppsvänligt än mer strikta och styrda speltillbehör. Några tankar?

Hunk

Hero
Länk till recensioner

Har bläddrat igenom Requiem for a God och tyckte att den verkade välskriven, men inte riktigt min kopp te. Det är dock den bok i serien som jag tycker verkar mest intressant när jag läst om dem. Bifogar i alla fall en länk till fanrecensioner av Malhavoc Press produkter för dem som vill läsa mer:
http://www.enworld.org/reviews/index.php?sub=yes&where=publist&which=Malhavoc+Press

De verkar i alla fall blivit hyfsat väl bemötta, även om man inte riktigt skall lita på graderingarna på ENWorld, eftersom många fans av ett förlag ser till att skriva recensioner som oftast hamnar på 4 eller 5. I nämnda böckers har dock en hel del stabila recensenter har skrivt skrivit recensionerna (Psion, GameWyrd och D20 Magazine Rack), så det borgar i alla fall för tämligen utförlga beskrivningar.