Nekromanti Evivrok, vad är det för språk?

The_Gorger

Hero
I äventyret jarla är det en Taup som har språket evivrok (eller hur det nu stavades) Är detta taupernas modersmål? En i vår spelgrupp som gjorde en taupisk helare blev, på sant koboldiskt manér, mkt arg då han inte fick ashariska som modesmål och således var tvungen att slösa färdighetspoäng på ett språk som mer än han kan.

Var talas Evivrok och är det Taupernas modersmål?

Dr Ikusha

Veteran
Jupp, Eirov e Taupernas eget språk. Men om de bor i ett annat land (har Tauperna ett eget land föresten?) borde de väl rimligen vara tvåspråkiga?

Helmgast
Blå havet

Många tauper lever norr om Blå havet också, ni vet där vid Gordrion (källa, Sjöfarare & pirater, sida 75). :gremsmile:

Ezzy

Warrior
Re: Tauperland

det bor minsann en massa tauper i drunok också, konstigt nog. hela 12%

Emil

Hero
Jag har skrivit om Tauplanden...

Jag skrev en rejäl text om det s.k. Tauplanden (inget land i sin rätta betydelse, men väl ett område) till Geografica Mundana, men denna kom inte med av platsbrist.

Jag fick då direktiv om att de kommer från trakterna norr om Kamorviken, men jag kan hålla med om att det råder en viss förvirring om deras ursprung. Det är något som får ta och lösas när jag redigerar om texten till Barbarer & Människofolk-modulen...

/Emil

Big Marco

Läskig
Re: Tauptaup

Den tanken jag hade när jag drog upp ramverket för tauperna och deras existens var att de är "folket från norr". De finns norr om kragg, öster om Gordrion och söder om Veddo. Isolerat och hemlighetsfullt. Protektionistiskt och konservativt. Asketiskt och andligt. Något sådant.

Vad det blir av dem nu, det vet jag inte. =)

Mina andra RP i Eon var iaf en taup med Yoda-komplex. =)

Emil

Hero
Re: Tauptaup

Det låter ganska likt det jag skrev...

Men det är fortfarande ett mysterium hur de kom till t.ex. Ebron...

/Emil