Mogger
Hipsteranka
Jag har inga problem med däggdjur som bygger på andra förklaringsmodeller än evolution. För min del handlar det mer om mikrober och växter etc som kräver ständig anpassning för att klara sig och om de inte gör det så dör däggdjuren högre upp i näringskedjan med, men det är på en sån nivå att det i princip är helt ointressant för mig i spel och spelande. Jag är betydligt mer intresserad av de delarna av världens utveckling som inte kan förklaras med evolution.Det beror väl på vilka tidsperspektiv man har. Om man likt Lovecraft har med en massa uråldriga varelser som hade civilisationer innan ryggradsdjurens uppkomst och tycks kunna vakna till liv igen så är det såklart mer relevant. Men framför allt är det väl ett sätt att bara tänka rimligt kring vad som händer med de olika märkliga skapelser slarviga gudar och kokainstinna magiker formar. Den magiska pantern med förmåga att göra sig osynlig kommer att leva vidare och få barn som också kan bli osynliga, medan den magiska pantern som blir självlysande när det är mörkt kommer svälta ihjäl i brist på matning.
Last edited: