krank said:
Synd att jag redan blandat om sidorna (eftersom jag klantade till det innan och missade fyra sidor som skulle in), men jag tror att jag fixat både det du snackar om på 17 och 21.
Bifogar ny wip. Nu har jag nästan kommit ikapp det jobb jag gjorde under mina håltimmar idag på jobbet (nästan! Curse you, dropbox!)
Nytt, med nya sidreferenser:
S. 16 - Om inte alferna är nanobotar så tror jag inte att de infiltrerar toppolitiker!
Förslagsvis ", eller stjäl information eller mördar toppolitiker"
S. 16 - Det låter konstigt i settingbeskrivningen att det brukar vara "upp till huvudpersonerna" att göra något. Borde det inte stå "upp till SS5s agenter", eller liknande? Det där påståendet är väl intradiegetiskt? Eller nä, okej, texten är tydligen extradiegetisk. Hm. Är skillnaden mellan den diegetiska texten om SigmaTec och din metapresentation om centrala koncept tydlig nog?
S. 18f - börja med något av de fetare sakerna man kan göra och låt biten om klotter komma lite senare i uppräkningen.
S. 19 - det finns tydligen två Sektion 3.
S. 20 - det är schysst med de frilagda figurerna, men här är det smuts kvar vid foten.
S. 21 - den hoptryckta raden är kvar. "ärmedlemmaravdensärskilda..."
S. 22 - inte stor bokstav efter tankstreck va? (och att det är ett minus nu har nån väl redan sagt?)
samma - "tar/ger" tycker jag ser fult ut i den sortens prosa. Skulle hellre sett typ "hur okej det är att man lånar kontrollen över varandras huvudpersoner" eller nåt.
S. 25 - Nämnde jag att jag tyckte exempeltexten var för lik den vanliga speltexten?
S. 27 - Är verkligen "ostoppbar" ett exempel på ett memplex (till skillnad från "anser sig vara ostoppbar")?
S. 32 - Jag vet att kapitlet fortfarande är "Regler", men efter tio sidor om rollpersonsskapande så tycker jag det känns lite konstigt att det inte syns bättre att här kommer ett nytt avsnitt. När "Konflikter" kommer sådär plötsligt på en vänstersida så tror jag att det hänger ihop med det tidigare.
Jahapp, det var det det.