Nekromanti Evolutionens Barn - ny topic. Igen.

Genesis

Ni dés ni maître
krank said:
Målet är ett första speltest inom 1-2 veckor.
Fan, och jag som är upptagen de två närmaste veckorna. Hade hoppats kunna vara med på speltestet.

Kollar in filerna senare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det första speltestet kommer iofs att genomföras på lokal nivå...

Fast iofs, inget hindrar ju att andra hoppar med. Jag tänker mig en struktur som följer, typ:

Speltest 1: Förgenererade karaktärer i mot fördefinierade fiender i en konflikt - "Teaser"

Speltest 2: Karaktärsskapande, en enkel "introduktionsscen"/konflikt - "Intro"

Speltest 3: Fritt skapade karaktärer i en kortare berättelse - "Pilotavsnitt".

Genesis

Ni dés ni maître
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Det första speltestet kommer iofs att genomföras på lokal nivå...</div></div>

Ja, jag snackade om att resa iväg till Huddiksvall :gremsmile:. Jag åkte till Norrköping för att få vara med om det första speltestet av Han's Ljus och lykta, och det var underbart. Jag älskar att vara speltestare.

krank

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Genesis</div><div class="ubbcode-body">Ja, jag snackade om att resa iväg till Huddiksvall :gremsmile:. Jag åkte till Norrköping för att få vara med om det första speltestet av Han's Ljus och lykta, och det var underbart. Jag älskar att vara speltestare. </div></div>

Ahaaaa...

Nåja, om du vill kan jag ta det lite lungt så du hinner vara med - åtminstone på pilotavsnittet. Det är ju det första "riktiga" speltestet, introt och teasern är ju mer snabba spelmekaniktester snarare än regelrätta speltester...

krank

Igår kväll fick jag veta att min utbildning är på väg ner i slasken. Jag kanske kan rädda den genom att skriva en B-uppsats på en vecka eller max två, typ. Kanske.

Därmed kommer antagligen arbetet med Evolutionens Barn bli en smula lidande nån vecka framöver, eftersom det är just den kreativa tiden/energin som kommer att gå till skolarbetet.