Jag skulle fira lite idag, och till min lycka så anlände Exalted 2nd Edition till SF-bokhandeln igår. Resultatet blev att jag införskaffade grundboken, Storytellers Companion och Character Sheet Pad. Jag är härketrött och har pluggat dygnet runt (nåja, jag sov faktiskt mellan 05:00 och 07:50 inatt så inte riktigt _hela_ dygnet) de senaste dagarna, så här kommer en jättekort "så-här-känns-det"-text.
Grundboken:
Oooooh, jag är kär! fapfapfap. Den har har en riktigt trevligt "feel" över sig.
Storytellers Companion
Mer praktisk än estetiskt tilltalande. De verkar ha satsat(TM) på att fylla den med så mycket information som möjligt. Det finns en drös med krafter till olika exalted-typer och lite förslag på karaktärer.
Character stuff pad technique: (Exalted-humor - ha ha ha... ha)
Dagens bottennapp. I min fantasi räknade jag kallt med att det var ett par blad i hårt papper med schysst utskrift. Lyx-formulär. Men nej. Det är vanligt papper (möjligen liiite tyngre än jättebudgetpapper iofs) med svart-vit utskrift. Jagmenar... kom igen. Där får man för att man går och antar saker och inte frågar google först. 88 pixadollers åt teh fanders. Det man får vara lycklig över är att det ger en läskiga drakar och demoner-flashbacks.
Grundboken:
Oooooh, jag är kär! fapfapfap. Den har har en riktigt trevligt "feel" över sig.
Storytellers Companion
Mer praktisk än estetiskt tilltalande. De verkar ha satsat(TM) på att fylla den med så mycket information som möjligt. Det finns en drös med krafter till olika exalted-typer och lite förslag på karaktärer.
Character stuff pad technique: (Exalted-humor - ha ha ha... ha)
Dagens bottennapp. I min fantasi räknade jag kallt med att det var ett par blad i hårt papper med schysst utskrift. Lyx-formulär. Men nej. Det är vanligt papper (möjligen liiite tyngre än jättebudgetpapper iofs) med svart-vit utskrift. Jagmenar... kom igen. Där får man för att man går och antar saker och inte frågar google först. 88 pixadollers åt teh fanders. Det man får vara lycklig över är att det ger en läskiga drakar och demoner-flashbacks.