Nekromanti Examen

Helmgast
Så blev man till sist Ärkemagiker, och det tog sin lilla tid. wrnu-magikerakademin har till sist utdelat mig mitt välförtjänta mästarbrev, och jag bugar djupt. Tack alla som hjälpt till (dvs, alla som skrivit nåt så dumt eller klokt så att jag var tvungen att skriva ett svar).

Ett speciellt tack till Rising för att han en gång nämnde mig i en såndär lista över forumiter. Alla andra får ta emot de tack som ni tycker att ni förtjänar.

Feuflux

omjonasson.se
Och inte ett endaste vettigt inlägg presterade du på vägen! :gremwink:
Nah, just kidding. Grattis på dig (inte för att jag har någon vidare koll på vem du är (och vice versa antar jag)).

Jag blev visst också nämnd i Risings inlägg märkte jag:
Jag skulle vara SL och lira med Snow, Eksem, Feliath och Feuflux. Varför? Jo, Snow är cool, Eksem är soft, Feliath och Feuflux har jag lite svårt att skilja på, men de verkar balla båda två.
Visst är det härligt när man sticker ut? :gremwink:

Rising

Vila i frid
"Visst är det härligt när man sticker ut?"

Fast nu för tiden undrar jag hur jag kunde blanda ihop er. Era inlägg är ju inte ett dugg lika. Det var nog bra att du började rita din serie, också, det blev enklare att börja skilja på er då.

/Rising
har ofta en bild av olika personer på nätet som är baserad på vad de har valt för alias/bild. Om något de skriver inte stämmer överrens med den bilden så känns det konstigt och då glömmer jag ofta bort det, och det krävs något riktigt stort och oförglömligt för att jag ska kunna ändra bilden som finns i huvudet. Jag har fortfarande inte vant mig vid att Herr Balderk inte är en liten försynt gnagarliknande figur som sitter och knaprar framför sitt tangentbord, och jag tycker det är helkonstigt varje gång Cybot börjar prata om fäktning eftersom jag föreställer mig honom som en sorts blandning mellan en Dalek och Max Headroom. Det är så konstigt att tänka sig att ni egentligen är människor allihopa.

Rising

Vila i frid
Då har vi sex ärkemagiker på forumet för tillfället. Det känns som att det inte var länge sedan det bara fanns någon handfull. Tänk bara på hur länge sedan det var att man såg "Helig Härskare" för första gången. Jag trodde faktiskt först att Vindhand hade fått hitta på den titeln själv för att han hade så ohemult mycket inlägg...

Hmm.

"Ett speciellt tack till Rising för att han en gång nämnde mig i en såndär lista över forumiter."

...fast det var ett riktigt trist omnämnande du fick. I förbigående i slutet av inlägget... Jag antar att man behöver besöka Eon-forumet mer än vad jag gör för att verkligen ha koll på hur du är.

Men jag kan nämna dig igen om du vill: Kolla bara här vilken fin forumspotting du gav mig:

Den ser man minsann inte varje dag.

---

Men jag tänkte vara lite OnTopic också; och prata om alla mini-Avatarex på forumet: De som skriver bra inlägg och gör bra forumsarbete utan att riktigt vara en av de där som är självklara att nämna i forumets community-sammanhang. Ni vet vilka ni är, och jag tycker ni allihop är värda en applåd. Det är ju inte tokarna som gör sig kända för att de skriver korkade inlägg på fyllan som forumet behöver, utan det är alla er som verkar i det tysta som verkligen utgör forumets stabila grund.

Ni är toppen.

/Riz

Feuflux

omjonasson.se
Me and my twin

Fast nu för tiden undrar jag hur jag kunde blanda ihop er. Era inlägg är ju inte ett dugg lika. Det var nog bra att du började rita din serie, också, det blev enklare att börja skilja på er då.

Nope, läser man våra inlägg ser man lätt skillnad på oss.

Hamnar man i en seriös diskussion i vrålrutan så är troligtvis bara Feliath där. :gremwink:

Hamnar man i en oseriös diskussion i vrålrutan får man dock se upp. Vi har liknande namn och har vid flera tillfället kläckt samma skämt oberoende av varandra...

Feliath

Swashbuckler
Twinkle twinkle

Hamnar man i en seriös diskussion i vrålrutan så är troligtvis bara Feliath där.
Det där vill jag våldsamt dementera. Jag har inte deltagit i en seriös diskussion i mitt liv. :gremsmile:

Men visst, på inläggen syns det vem som är vem. Jag är den dryge, Feuflux är den rolige.

och har vid flera tillfället kläckt samma skämt oberoende av varandra...
Det där, alltså, det är rent kusligt ibland :gremcrazy:

Johan K

Gammal & dryg
Se där ja !
Man får väll ta & säga grattis till dig åxå !

Netfeed

Swashbuckler
har ofta en bild av olika personer på nätet som är baserad på vad de har valt för alias/bild

stackars mig, betyder det att jag måste byta bild... eller skall det gå så långt att jag måste byta nick?

//Netfeed, som funderar på att byta nick till Ntfd

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det är så konstigt att tänka sig att ni egentligen är människor allihopa. "

Nu ska vi inte gå till överdrift. :gremwink:

Personligen så föreställer jag mig Rising som en charmerande slarver, en kreativ filur men inte lika benägen till ostrukturerar flummeri som vissa andra här omkring...