Nekromanti Existerar den här boken?

anth

Vetefan
Äntligen någon som har kommit på en bra ide för att få mer tjejer att spela DnD...
:)

PimPim

Veteran
Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så.

Troberg

Sinister eater
Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så.
Tror du har rört ihop det med GURPS Bunnies & Burrows, som handlar om fabeldjur i olika former.

Krille

Super Moderator
"Njae tror inte det men jag tror GURPS gjorde något liknande för 10-12 år sen...... med regler för hur man spelade leksaker. Teddybjörnar och så. "

"Fussy heroes" hette den, och var ett figurspel med luddiga djur som figurer och en säng med stökigt överkast som slagfält.

GURPS Bunnies&Burrows som Troberg nämner är en GURPS-anpassning av det urgamla rollspelet Bunnies&Burrows. Det spelet var rätt nyskapande, emedan det var ett av de absolut första spelen med färdigheter och det hemskaste som kunde krypa ner i tunnlarna var en grythund.

Troberg

Sinister eater
GURPS Bunnies&Burrows som Troberg nämner är en GURPS-anpassning av det urgamla rollspelet Bunnies&Burrows.
GURPS-anpassning är lite för snålt tilltaget. Det är en total rewrite, baserat på konceptet med intelligenta djur. Jag tror inte att mycket från originalet finns kvar förutom namn och koncept.