Nekromanti Exklusiv bild!

Bergting

Warrior
Hej alla,

Min kollega och kompis Patrik Norrman som i vanliga fall gör Bacon & Egg har gjort en superexklusiv bild på en dvärg. Bilden är det coolaste jag sett på länge och den finns att beskåda på <A HREF="http://www.bergting.com/drakar" target="_new">http://www.bergting.com/drakar</A>. Hoppas ni gillar den

Peter

Rosen

Myrmidon
<I>Min kollega och kompis Patrik Norrman som i vanliga fall gör Bacon & Egg har gjort en superexklusiv bild på en dvärg. Bilden är det coolaste jag sett på länge</I>

Cool och cool, men den var riktigt snygg - ganska o-Norrmansk (fast jag har aldrig sett verk av honom i annat än skämtseriestil) men klar Drakar-känsla.

Hette den inte "Bacon och Ägg" förut, förresten..?
<SMALL>Jag la fö in en cameo med dem i en opublicerad serie en gång...</SMALL>

--
Åke

Nightowl

Champion
Klart helfräsig!

En hel del material från den tiden B&E/Ä hade en egen tidning kunde gott användas i rollspel. B&Ä's egna
äventyr kan gott konverteras till Svenil av det mer absurda slaget, och Hieronymus Borsch (min favve) kunde bli en kul kampanj till Kult, Mage eller Unknown Armies - hyperkommersiella teosofiska mahatmas, Livets Träd och Cthulhu i samma äventyr, mordiska asadyrkande glesbygdshårdrockare kontra newagiga vikingaromantiker ("Vi skall visa att våra förfäder kunde annat än att dricka örtte!")... Nä, nu blev jag off-topic.

Vore kul att se din vän och kollega göra något mer i fantasy-stil, för att bli på ämnet igen.

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus

Blasphemy

Swashbuckler
Winter

Ja dvärgen var ju tuff och så,... Men God Damnit vad snygg Winter bilden till Gemini var.. *EXTAS*.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Johan K

Gammal & dryg
OJ !!!!

Titta där !! faen va snygg den var !!!!
Kan du inte be din polare att göra andra bilder av t. ex alver, orcher, troll & alla andra raser.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Bergting

Warrior
Re: Winter

Tackar =)

Angående Patrik så har han definitivt planer på att göra mer fantasy bilder. Den som lever får se.

/Peter

Runde Rolf

Swordsman

Staffan

Myrmidon
Dvärgar med svärd

Personligen tycker jag att svärd (modell kortare) nog egentligen passar dvärgar bättre än yxor - i alla fall den klassiska dvärgmodellen som bor i relativt trånga grottor som ständigt måste försvaras mot diverse oknytt. I trånga passager funkar ett kortsvärd, som ju primärt är ett stickvapen, avsevärt bättre än en stor yxa, som måste svingas för att få full effekt.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

draenor

Veteran
Re: Dvärgar med svärd

Kanske det staffan. Men är det verkligen smart att bo i trånga gångar?? Nej.. Tror du då att de gör det? De måste ändå haft en tanke på det, det är ju faktiskt deras liv...

~Sir Warranty, Knight of the round table - A Castle Camelot division: www.castlecamelot.com

Hasse

Hero
Alla andra har redan sagt det jag tycker så för att inte skriva en massa som redan är sagt så blir det istället till att instämma med övriga inlägg.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

larten

Veteran
Skön bild, men...

Visst var bilden skön, men..
1) som jag såg att folk redan kommenterat, dvärgar skall inte ha svärd, de skall ha stora bastanta yxor.
2)Han borde ha haft ringbrynja eller liknande, (inte så noga dock)
3) Vet inte om hornen på hjälmen, har för mig att dvärgar sällan har hjälm alls..
snygg bild dock

A metall heart is hard to tear apart
//Larten

larten

Veteran
Re: Dvärgar med svärd

intresant resonemang, men.. kännetecknet för en dvärg är ju dess yxa som den älskar över allt annat, se bara på Gimli i sagan om ringen som blir ypperligt förbannad när hans yxa får ett hack bara för att en orch hade en nackkrage av stål..

A metall heart is hard to tear apart
//Larten