Nekromanti Exotiska droger, gifter och sjukdomar

anth

Vetefan
Droger, gifter, sjukdomar - och andra exotiska ämnen.
Jag är på jakt efter udda/konstiga effekter att utsätta rollpersonerna för.
Vad är era favoriter från rollspel, böcker, film,... - eller er egen sjuka fantasi?

Jag vill ha;
- Namn (vad heter den?)
- Källa (var läste du om den?)
- Effekt (vad händer med rollpersonen?)

gizmo

temporary sunshine
anth said:
Jag vill ha;
- Namn (vad heter den?)
- Källa (var läste du om den?)
- Effekt (vad händer med rollpersonen?)
Också bra att veta:
- Material (var kan man få tag i ämnet/hur kan man framställa den?)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Käftröta
Maw Rot på engelska, kom till mig igår när jag på skoj uttalade ”morot” på superamerikanskt vis.

Den som drabbas av käftröta genomgår först en period om ca 5-14 dagar av dålig andedräkt som stadigt försämras till dess det verkligen luktar förruttnelse ur gapet på den sjuke. När den inledande perioden är över börjar de synliga tecknen att dyka upp: blödningar i tandkött, tänder faller ur, läpparna börjar spricka upp och falla isär, kinderna sjunker in. Denna förändring går över cirka 3-7 dagar.

Det som gör käftröta till en mycket otrevlig sjukdom är att den i sig inte är dödlig. De dödsfall som tydligt kan kopplas till den beror i regel på infektioner (lätt hänt när hela ens mun är ett stort öppet sår), eller att den sjuke blir ihjälslagen i tron om att denne är en zombie. Är man renlig och har toleranta vänner eller något att gömma ansiktet bakom kan man ändå klara sig rätt bra.

Käftröta är en magisk sjukdom och kan endast botas av en präst som är level 5 eller högre.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jisses jag läste Erotiska droger, gifter och sjukdomar. En sån tråd vill jag se. :gremwink: Antar att Kult har något av det.

God45

#PrayersForBahakan
Niklas73 said:
Jisses jag läste Erotiska droger, gifter och sjukdomar. En sån tråd vill jag se. :gremwink: Antar att Kult har något av det.

Drak-syfilis? :gremwink: