Om du gillade morrowind och inte tröttnat på det än samt har lite pengar i plånboken tycker jag du ska köpa expansionerna.
Bloodmoon är den klart bästa enligt mig, men Tribunal har en ganska kul story, om än ganska rälsad.
Bloodmon utspelar sig på en ö nordväst om Vvardenfell (Morrowinds huvudö). Det finns två "huvudquests". En där en kolloni byggs upp och en som handlar om Imperial Guard samt the Skaal (en slags infödingar, Nords är dom). Det är i den senare som varulvarna kommer in i leken.
Den här expansionen är den som klart har mest valmöjligheter. De båda "huvudlinjerna" har två olika lösningar.
Dessutom finns det i bloodmon en del självständiga ganska stora och roliga äventyr. Bland annat med en Nord mjödhall samt en om nån gammal alvprins av ett utdött släkte.
Tribunal är mindre vettig, mer enspårigt, men mer epsikt om du gillar det. Det finns många affärer i Tribunal, som utspelar sig endast i en stor stad samt de "dungeons" som finns där under (med ett undantag).
En annan fördel med tribunal är att det är mer sammanlänkat med grundspelets huvudhandling. Så om du ska spela Tribunal ska du göra det med Naravarine-plotten färsk i bakhuvudet.
Själv har jag spelat mer Morrowind än vad som är hälsosamt
Jag tar ändå chansen att prata om det, för då får jag massor trevliga tillbakablickar.
*MYCKET LITEN SPOILER KOMMER*
Det roligaste minnet från Bloodmon är när jag hittade Ucle-Sweetshares stuga ute i snön. Det är nån slags galen variant av "snäll gubbe som ger godis till barn" eller jultomten. Sockret han har är "moonsugar" (knark) och han ger det till allt och alla, i hemlighet.
Hans hjälpreda ligger ihjälfrusen i snön utanför, lite sorgligt. Dom kunde gjort nåt kul av de istället.