Nekromanti Expeditionsmedlemmar sökes!

G

Guest

Guest
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UQvuHlCNXiw"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/UQvuHlCNXiw" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Inspirerad av ovanstående skaldeverk har jag blivit intresserad av att utforska den mytiska plats som är Norrtälje.
Expeditionen kommer genomföras den tolfte maj i detta nådens år 2012.
Ett av expeditionsmålen är att träffa de märkliga gestalter som figurerar i videodokumentationen.

Intresserade och äventyrslystna forumiter kan anmäla sitt intresse i denna tråd.
Observera att expeditionen sker på egen risk för liv och lem. Må Gud och Konungen vaka över våra liv.

Storuggla

Champion
Under vilka former sker denna expotition? Medelst automobil, velociped eller omnibus? Medföljer inhemska bärare som flyr vid förstå åsyn av ett lejon?

Storuggla, och vem vaxar mustascherna

G

Guest

Guest
Storuggla said:
Under vilka former sker denna expotition? Medelst automobil, velociped eller omnibus? Medföljer inhemska bärare som flyr vid förstå åsyn av ett lejon?

Storuggla, och vem vaxar mustascherna
Det farligaste färdmedlet är det enda alternativet - omnibussen och de pöbelmän som färdas med den.
Det kommer att bli en initial exposé i psyket hos de förmodade människor som bebor Norrtälje.

anth

Vetefan
Storuggla said:
Det enda sättet att färdas till denna mytiska plats är medelst en dubbeldäckare.

Storuggla

Champion
"Det enda sättet att färdas till denna mytiska plats är medelst en dubbeldäckare."

ORLY?

Storuggla, slump eller flit

Cybot

Mest spelbar

visade sig dock populärare inom gruppen "vanvettiga äventyrare med exceptionellt sköna mustacher"

Shadowcaller

Veteran
Jag råkar bor mitt ute i denna mystiska djungelort och om jag har tid agerar jag gärna inföding åt expeditionen.

G

Guest

Guest
Shadowcaller said:
Jag råkar bor mitt ute i denna mystiska djungelort och om jag har tid agerar jag gärna inföding år expeditionen.
Föredömligt! Mycket föredömligt!

Sapient

Swashbuckler
Jag är halvt uppvuxen i trakten, kan man säga. Kan skilja mellan Limmaren och Lommaren, välja kortaste vägen mellan Mellingeholm och Nordrona och har varit på studentskiva på bygdegården i Svanberga.

Som en bonus kan jag också berätta var Gustav Vasas farfars farfar bodde som häradshövding!

anth

Vetefan
Stövelkatten said:
Ett av expeditionsmålen är att träffa de märkliga gestalter som figurerar i videodokumentationen.
Då är det väl dags att vi börjar göra efterforskningar.
Låten "Norrtälje" gavs utav den svensknorska sångerskan Åse Kleveland 1970 (hon blev senare VD för Svenska Filminstitutet), låten är en cover på Perry Cosmos Seattle, signaturmelodi till Westerntvserien Here Come the Brides.

Jag hoppas att denna djupdykning i internets mörkaste vrår haar gett lite mer klarhet om det mytiska Norrtälje.

Sapient

Swashbuckler
anth said:
Låten "Norrtälje" gavs utav den svensknorska sångerskan Åse Kleveland 1970 (hon blev senare VD för Svenska Filminstitutet)
Aha! Här krävs skarpsinne!

Aase Kleveland är ordförande för Human-Etisk Forbund i Norge, vars svenska motsvarighet, Humanisterna, styrs av Christer Sturmark.

"Sturmark" kan man kalla sydöstra Västergötland, där de svenska adelsätter som kallats "Sture" utgått från.

I Sydöstra Västergötland ligger Ulricehamn, som tidigare hette "Bogesund".

Bogesundslandet är ett område i Vaxholms kommun.

Och - här börjar de historiska dimridåerna verkligen tätna! - strax väster om Bogesundslandet ligger Rydboholm, där Gustav Vasa bodde under stor del av sitt liv. Och Vasaätten hade övertagit detta gods av inga mindre än Sture-ätten!

Lägg därtill de hund-dräpande vargarna i Riala-flocken!

I Riala låg också en gång en av det svenska flygvapnets hemliga Radargruppcentraler.

Företaget som levererade utrustningen till radargruppcentralerna, Stansaab AB, levererade också flygledarsystemet till Moskvas flygplats.

I Moskva styr Vladimir Putin.

Mina vänner, jag tror vi har att göra med ett ryskt subversivt försök att infiltrera svenskt kulturliv!

G

Guest

Guest
VIKTIGT MEDDELANDE!

Norrtäljeexpeditionen skjuts upp på grund av orkanvarning och ebolaepidemi i trakterna kring den mytiska metropolen runt detta datum.

Nytt datum för expeditionen är: 26 Maj 2012.

RasmusL

Champion
Stövelkatten said:
VIKTIGT MEDDELANDE!

Norrtäljeexpeditionen skjuts upp på grund av orkanvarning och ebolaepidemi i trakterna kring den mytiska metropolen runt detta datum.

Nytt datum för expeditionen är: 26 Maj 2012.
Ebola på min hemort!? Vadfalls!?

G

Guest

Guest
Norrtälje står det jö! Norrköping är enligt de senaste underrättelser bortom faran. Det var bara något mindre virus som härjade där... Marburgviruset eller vad det hette.

RasmusL

Champion
Det är min hjärna som skriver fel ord inte jag! Uppvuxen i Norrtälje, därav hjärnproblemen, numera institutionaliserad (Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling) i Linköping/Norrköping.

Ack ve min arma mor i ebolans klor!? Hämnd!

G

Guest

Guest
Spider Jerusalem said:
Alla expeditioner behöven en kvot tysk som visar sig vara ond i slutet eller storviltsjägare.
Sanna ord, min vän, mycket sanna ord.

G

Guest

Guest
Dagarna förflyter snabbt och den stora dagen är snart här.
Tropikhatten är avdammad, bärstolen framplockad och bärarna tll den har fått mat.

Så, vilka är på att dra till Norrtälje på lördag? Kolla läget, käka en pizza och kanske snacka med lite natives.

IT'S THE CHANCE OF A LIFETIME, LAWRENCE, OF A LIFETIME!!!

anth

Vetefan
Om jag överlever fredagens engelskaövningar "excuse my french", så ställer jag upp.

Förslag till färdväg:
- Tunnelbana till Mörby centrum
- Fika (frukost?) på konditori Mörbyhus (jag tror de öppnar 10:00)
- Transport till Danderyds sjukhus (en tunnelbanestation, eller 10 minuter gångväg).
- Byte till dubbeldäckare 676 mot Norrtälje.

Ni som inte förstår varför vi ska fika på konditori Mörbyhus har inte lyssnat på texten till "Norrtälje" :gremsmile: