Nekromanti Extemporera i par

G

Guest

Guest
känns nästan som om jag bara frågar om magi....

jaja... eftersom effekterna i en besvärjelse tar effekt direkt när man extemporerar, kan då flera magiker lägga effekter i en besvärjelse?

exempel:
Maxander den magnifike vill klanta sig en gång till, men den här gången med hjälp från sin kompis Felix den fule. Felix och Maxander vill kasta iväg lite jord i ögonen på en kille som förolämpade de.
Maxander alstrar geotropi och fixar lite jord, Felix alstrar ataxatropi och slänger iväg Maxanders jord i tusentals kilometer timmen rakt i ögonen på fähunden med smutsig mun.
Funkar det?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ingen aning...

...men de kan inte klanta sig mer än min magiker. Alstra 19 (!) filament mot hydrotropi. Kokade sig själv.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

SirDr

Veteran
kan ataxtropi flytta föremål?
då borde svaret vara ja.. för allt mister maxander gör, är att plocka fram lite jord (ermh.. svårt att hitta?)
sedan slungas detta iväg på individen.. om nu ataxtropi gör saken rätt..

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Kullendorff

Warrior
Inte enligt reglerna - men husregler e roliga ...

Min spelgrupp införde det som husregel.

"Besvärjelse-Samarbete.
För att två magiker ska kunna samarbeta när dom Improviserar så behöver båda magikerna behärska denna färdigheten. Den gör att magiker kan på verka varandras redan lagda effekter. Dock kan man inte "ge" filament till varandra. Värdet på Besvärjelse blir aldrig högre än värdet man har i Besvärjelse-Samarbete när 2 st magiker samarbetar. Ett slag för färdigheten slås före Besvärjelseslaget då man ska väva en effekt som ska påverka en redan lagd effekt. Det räknas dock INTE som ytterligare en handling.
Ex. Magiker A och B har lite trassel och tänkte att en Gnom nog kunde hjälpa dom ur knipan. Först så alstrar A 3 filament och väver effekten Jordharmoni för att kontakta jordanden. Sedan så alstrar B 3 filament, slår för B-S och väver sedan effekten Gestalta för att Gnomen ska ta form. A kan sedan ta kontrollen över Gnomen medans B lägger provisorisera på den."

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Kullendorff

Warrior
Ataxatropi och flytt

Ataxatropi kan bara få föremål med nästan obefintlig friktion att röra sig (med effekten Rörelse).

I det här fallet så torde Pnemutropi fungera mycket bättre.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Draugin

Warrior
2 Magiker = 1 Besvärjelse...

Bra förslag...klart det borde gå att samarbeta när man leker med tex eldklot....den ena skapar dom den andra sätter dom i rörelse.../Draugin

Douggie

Warrior
Re: Ingen aning... [NT]

Är det så intressant? Varför gjorde du nåt så dumt egentligen? Skyll inte på mig, du måste tänka själv!

Douggie