Jokimmolator
Veteran
Nogsamt och begrundande har jag sett på Eons ståtliga regler för färdigheter. Det såg väl roligt ut, tycker jag, men en sak lyckades jag inte fundera ut: Är det något som förhindrar en från att lägga sina valfria enheter på vilka färdigheter man vill, till exempel sådana som varken är primära eller yrkes-? Till exempel, kan en magiker lägga enheter på vilka alstra-färdigheter han vill med sina valfria enheter, även om de för honom inte är yrkesfärdigheter?
Och om så inte är fallet, kan man välja fler färdigheter när man gör gubben, och i så fall hur?
Skulle kunna tänkas förstås, att man inte kan öka på en färdighet som man inte kan ha fått träning i när man gjorde gubben, t ex borde en bonde ej få öka på besvärjelse... Men det vore lätt att kringå det och skaffa vilka färdigheter man vill ändå i så fall, t ex för en magiker som vill ha fler alstra-färdigheter... Eller?
Och om så inte är fallet, kan man välja fler färdigheter när man gör gubben, och i så fall hur?
Skulle kunna tänkas förstås, att man inte kan öka på en färdighet som man inte kan ha fått träning i när man gjorde gubben, t ex borde en bonde ej få öka på besvärjelse... Men det vore lätt att kringå det och skaffa vilka färdigheter man vill ändå i så fall, t ex för en magiker som vill ha fler alstra-färdigheter... Eller?