Nyligen startade jag en d20modern-kampanj med fokus på fantastisk action och världsomspännande konspirationer. Här om dagen kom jag på att jag vill ge rollpersonerna ett eller flera extra fets, och kanske lite annant smått och gott. Vad jag funderar på är hur jag skall göra det, för även om jag inte har något emot att bara "ge" dem extra godis, så undar jag om man inte skulle kunna integrera det bättre med systemet. För det är ju så att i d20 får man väldigt sällan något gratis (iaf i produkterna från Wizards). Man får (nästan) aldrig "bara ett extra feat" ....
Jag har funderat på att ge dem en extra level, men det passar inte jättebra, iom att de får baseattack mm, och de kanske inte ens får ett feat på den leveln i den klassen.
Jag har också funderat på att ge dem en template där bland annat featet ingår, och det är vad jag är mest inne på just nu.
Sen har vi också allternativet att de bara får ett feat, men som sagt det är sista alternativet.
Någon som haft samma problem?
/j
Jag har funderat på att ge dem en extra level, men det passar inte jättebra, iom att de får baseattack mm, och de kanske inte ens får ett feat på den leveln i den klassen.
Jag har också funderat på att ge dem en template där bland annat featet ingår, och det är vad jag är mest inne på just nu.
Sen har vi också allternativet att de bara får ett feat, men som sagt det är sista alternativet.
Någon som haft samma problem?
/j