Nekromanti Extraböcker?

Mendiko

Veteran
Ni har antagligen redan haft det här som inlägg tidigare, men jag orkar inte rota tillbaks bland alla förslag och frågor så jag frågar bara på nytt, det ger mig ju desutom ett inlägg mindre till vägen från grisodlare. Så till frågan, Finns det några extraböcker till DoD 6:e upplagan?
Kommer det några snart och i så fall vad förslags, ingående på raser, yrken platser eller liknande?
Detta kan nog tyckas vara en dum fråga, men som relativt oerfaren rollspelare är det nog något av det bästa jag kan prestera.
Tack för ordet

-Mendiko

Yxan höjdes, åskådarna stod blixtstilla, var detta slutet för den unge äventyraren?

Hasse

Hero
"Vildhjärta kommer att släppas snart"

Vill minnas att jag läst i ett inlägg ifrån Riotminds att man i Vilhjärta delvis kommer beskriva området där äventyret utspelar sig. så tillsamman med Jorges bestarium i slutet på sommaren så kommer man väl snart att få en lite bättre bild av Trudvang.
Riotminds har nämnt något om enkarta över Trudvang som skall presenteras på Deras DoD-konvent. Hoppas den släpps till butikerna oxå då jag troligen kommer att komma till Dracon, om det nu inte hamnar i Göteborg, då det verkar hållas i Kalmar. Kartan får gärna ingå i spelarmapparna.

Hoppas att Riotminds efter bestariumet omedelbart börjar jobba på en Trudvangbok.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Därefter så är en Religionsmodul på gång. Därefter så ligger det en bok om Hemliga Ordnar och liknande på deras arbetsbord.

Alltså - det är genom modulerna som vi får en liten beskrivning av Trudvang. I samband med Vildhjarta, som jag starkt kan rekomendera, så kommer en landsbeskrivning av landet Ejland. (Antingen som en del av äventyret eller som nedladdning från Riotminds hemsida)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."

Sårias

Veteran
YEEEEEEY!!!

Fan vad skönt tycker om att höra att det händer saker.
Som tidigare sagt: KEEP UPP THE GOOD WORK! my wallet is ready to be emptied. /images/icons/wink.gif

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rickard

Urverk speldesign
Det som hittintills släpps är bara en spelledarskärm och ett officiellt äventyr (Vinterskogens hemlighet). De andra har redan nämnt vad som ska släppas. För (kanske) mer info kollan in <A HREF=http://www.riotminds.com/dod.html TARGET=new>Riotminds hemsida</A>.

/[color:green]Han</font color=green> som inte innehar DoD6

SoC

Veteran
Vinterskogens hemlighet räknas inte för den släptes på nätet. hehehehee

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Count

Warrior
Det där med...

...att kartan ska vara i spelmappen tycker inte jag låter som en bra idé (om du nu menar som ett lösblad). Tänk om man då köper 5 stycken spelarmappar, får man då 5 kartor också?
Ärligt talat så har jag inte så speciellt stor lust att lägga pengar på något som jag redan har.

Nä, istället tycker jag att Riotminds ska satsa stenhårt på en inlevelsefull och snygg karta. Pappret och målandet av kartan måste vara stämmnings fyllande och snygga bilder skulle nog inte skada... En sådan karta skulle i alla fall jag kunna betala extra för ... om man köper det enskillt....

[Nu har jag inte läst dom nedanstående inläggen och jag beklagar om jag nu drog upp något som man redan disskuterat]

MvH Martin

Count

Warrior
Menar du då att...

... Vildhjärta kommer att släppas på nätet eller snackar du nu bara om infon om landet?

MvH Martin

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Det där med...

Kartan ska vara ORDENTLIGT gjord och se gediget fantasyartad ut, komplett med målade skepp, odjur och märkliga folkslag i fjärran delar av världen, banderoller med texter som "Non Licet Ultra Ire", vita fläckar och lite geografisk information med liten text inklämd på stora tomma slätter. Dessutom kan det i kanterna av kartan finnas bilder på hur det ser ut i olika delar av världen, kompletterade med en representant för samtliga kartografernas fördomar om området. Gärna ridande på ett för området representativt djur (ja, jag äger Petro Kaerios världskarta från 1607).

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Hasse

Hero

"Tänk om man då köper 5 stycken spelarmappar, får man då 5 kartor också?"

En poäng där tänkte inte på det utan på att det kanske inte skulle vara en lönande affär att bara ge ut en karta över Trudvang utan informatione till.

Håller i övrigt helt med och skulle oxå mer än ännu gärna betala för snyggkarta. De får gärna anlita någon duktig konstnär som Bergting eller Bonner till att göra delar eller hela av den beroende på vad som blir bäst.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Weatherman

Hero

"Tänk om man då köper 5 stycken spelarmappar, får man då 5 kartor också?
Ärligt talat så har jag inte så speciellt stor lust att lägga pengar på något som jag redan har."

Om du köper fem spelarmappar, lägger du inte då ut pengar på saker som du redan har?

weatherman - en fin kille, egentligen

Robert Jonsson

Re: Menar du då att...

Jag menade Ejland.
Men det jag hört tyder nu på att informationen om Ejland skall finnas i boken. Yay! /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson

Count

Warrior
Inte om du är 5 spelare...

...men visst lägger man kanske ut pengar på onödiga saker i det fallet. I min spelgrupp skulle man nog uppskatta att ha en egen men visst många kan tycka att det är onödigt.

Sen tror jag nog inte att alla skulle villja ha en karta att kika på, enlig mig så är det SL:s jobb. Man ska ha en karta och den ska spelledaren ha i sin hand (upprepade jag mig där?).

MvH Martin

Weatherman

Hero
Re: Inte om du är 5 spelare...

Håller med dig om att spelare kanske har roligast om de inte sett en exakt karta. Skulle nog legat bra i Sl-skärmen... Men den är ju redan ute så det är ju inte att tänka på.

Och ja, du upprepade dig men BÜDSKAPET MÅSTE NÅ FRRAM! (kursiverat läses lämpligtvis med tysk brytning)

weatherman - en fin kille, egentligen

Count

Warrior
Vänta här nu!

Menar du då alltså att äventyret ska vara en bok?!
Om så är fallet har sannerligen Riotminds fattat vinken med "layout"... hoppas nu bara att det blir A4 eller vilken storlek de nu annvände till grundboken så att man inte får massa olika sorters storlekar på alla böcker.

Hur mycket kommer då detta äventyr kosta?

PS. Jo, jag har läst lite saker som du gjort och jag kan bara säja att du är en skicklig skrivare! Härligt jobbat!!!DS.

MvH Martin

Nerosuferoth

Swordsman
Vinterskogens hemlighet räknas inte för den släptes på nätet. hehehehee

Det är ändå en officiell DoD-produkt så Vinterskogens hemlighet räknas visst. Hahaha.

Men jag förstår vad du menar. Hihihi.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Robert Jonsson

Re: Vänta här nu!

Japp, Vildhjarta skall släppas ute i affären. Har tyvärr ingen aning om storlek eller pris. Sorry /images/icons/frown.gif
Gissar dock på A4...

Kul att du gillar det som jag skrivit. Alltid trevligt att se någon (annan än mig själv då...) fått användning för det. /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om du är 5 spelare...

...lider du antagligen av personlighetsklyvning :gremwink:.

Förlåt, kunde inte hejda mig.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vildhjarta ...

... kommer att vara 64 + 4 sidor och i formatet 217 x 297 mm (samma som regelbokens inlaga). Och JA, avsnittet om Ejland kommer att ingå!

/Dante