Nekromanti Extrem idétorka

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag har tre spelare:
En av de är en galning som älskar att sätta ut bomber - arbetar för IRA och är för tillfället bosatt i CFS (som de andra). Den andra är en ful, fet, datanörd som inte gör annat än att r***a framför sin dator och käka skräpmat. Den tredje är en militär som har fått kicken och just utfört ett uppdrag (Dark Angel) i Japan. Uppdraget utfördes efter att han hade blivit petad.
Av en händelse råkar dessa tre vara grannar... *ivult smajl*

Frågan är bara hur ska jag göra för att sylta ihop dessa i ett äventyr? Jag har extrem idétorka... det suger nästan.
Alla förslag är välkomna...

/Plewt -----<<< С§±0®±3Ð ±0 Ð3@±]-[ >>>----

NecTech

Swordsman
Låt militären ha inflyttningsfest....Då kommer dom andra. Dom vill ju inte missa en sådan tillställning....Senare under kvällen kommer någon tokig granne ner och vill att dom skall hålla käft (han skall nämligen jobba dagen efter). Detta skiter ju rollpersonerna fullständigt i, eller hur???
Då lackar grannen skapligt ur...Så han slänger ner två spliterhandgranater genom balkongen *BANG* Äventyret har börjat....

Riktig Cyberpunk!!!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Adrian

Veteran
kanske....

e de någo fel på mig men jag tyckte att det var ett vansinnigt roligt förslag......

G

Guest

Guest
Frågan är bara hur ska jag göra för att sylta ihop dessa

För det första så finns det en tråd som behandlar hur man ska få ihop sin grupp på Rollspelsforumet, kolla där.

För det andra så är mitt tips att göra ett äventyr, om det är det det handlar om, där alla dessa karaktärer behövs. IRA kanske vill spränga Brittiska ambassaden i CSF. De "anställer" IRA-killen att fixa det. Han behöver en hacker till något och dessutom militären till det han är bra på osv.

/Tiamel - låter fantasin flöda

smaffy

Hero
Re: kanske....

Vad händer efter att gubben som blev sur slängt ner sina handgranater då?
1) Alla dör?
2) Rollpersonerna och några till går upp som en stor fet mobb och bränner han på bål?
3) samma som ovan plus --> Grannen med handgranaten visar sig vara hantlangare till en galen maktgirig general som är anställd av madagaskars precident? Och när de dödar han blir den maktgirige generalen (som har sin terroriststyrka uptlacerad i europa, mest för att snabbt kunna sabotera för europeiska företag som konkurerar med madagaskansa?) misstänksam på rollpersonerna och skickar iväg några agenter för att kolla upp dem. Sedan kommer de fram till RPna precis som de gör något riktigt underligt (ett miniuppdrag, kanske ska de bryta upp nån nod åt nån hacker (han i gruppen har kommit på ett sätt att tjäna MÖSSÖR av pengar genom att avlyssna en nod mellan skatteverket och nått kreditkortsföretag!) och sedan placera dit en avlyssningsgrej, och så bara råkar de få reda på info från ett företag som precis har förhandlat till sig nån viktig hemlig åder från något av madagaskars företags dotterföretag! fast det fattar ju inte rollpersonerna då!!) och så blir generalen riktigt misstänksam och skickar iväg en svart piketbuss full med insattsstyrkor (som han får tag i genom att använda sin kontakt inom GenCorp som sedan säger att det var en grupp terrorister, mutar folk för att de ska vittna osv) och försöker slå ihjäl RPna, men misslyckas eftersom en av RPna står och kollar ner genom fönstret ner på gatan när han ser piketbussen komma, och så fattar han (förhoppningsvis) att de ska fly... Och så börjar mysteriet med madagaskars medecinska hemliga ofrivilliga försöksmänniskor att långsamt nystas upp när Rollpersonerna fattar att ådern till dotterföretaget de avlyssnade (vet ej hur de ska förstå sambanden men skit samma!) i själva verket inte köpte marsupilanie dockor i tusentals, det var en hemlig signal för att berätta att de behövde fler politiska försökskaniner!! Nu när RPna kommer på dethär börjar desengi (precident över madagaskar) att döda de som missbehagade han (misslyckades hålla dethela hemligt!) och samtidigt skickar han iväg lite folk för att ta hand om rollpersonerna... Simsallabim och rollpersonerna måste leva tillsammans och lita på varandra eftersom de inte kan visa sig på gatorna mer, eftersom desengis propagandagrupp har fått alla att tro att de verkligen är riktigt helvetiskt hemska terrorister...!! Så kan resten av äventyren börja då de måste ha saker för att överleva eller komma undan polisens långa arm. (huvudstorry: madagaskar försöker hålla det hemligt att de när de rensade upp bland oppositionen till regeringen lät dessa bli försökskaniner åt hemska, elaka millitäriska vapen. De som de inte behövde, de som blev över sålde de sedan till andra företag i utbyte mot aktier i företagen som köpte människorna. Sedan börjar RPna fatta hur det ligger till och får madagaskars hemliga polis efter sig (stora kolsvarta typer som snackar aafrikan och bär omkring på MYCKET avancerad cybertech... kostymnissar helt i svart med andra ord. Hur det sedan ska gå orkar jag inte komma på, det får plutonium göra!)

Smaffy är jag. blä.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: kanske....

Han var inte riktigt hacker... mer som en wannabe-hacker-datanörd (det vill säga att han har FV 0 i hacking och spenderar 99% av sin tid framför datorn), men det blir coolt ändå! /images/icons/smile.gif
Jag längtar riktigt till vårt nästa rollspelsmöte... *jätte-ivult smajl*

Thänk joo doods! /images/icons/smile.gif

/Plewt -----<<< С§±0®±3Ð ±0 Ð3@±]-[ >>>----