Nekromanti Extrema jobb?

Jag undrar om någon här har blivit erbjuden något extremt jobb någon gång och vad det rörde sig om?

Jag funderar själv på att försöka få tag på något och bara dra iväg i något år. Tanken slog mig då en polare snackade om att han blivit erbjuden en jävla massa pengar för att köra lastbil i någon gruva i Ryssland, och då började jag tänka i banorna att "varför får inte jag sådana erbjudanden?", ett skäl kan vara att jag inte har lastbilskörkort eller körkort öht, men det borde ju gå att hitta ett extremt jobb endå tycker man, eller?

Är det någon som har några idéer om var man ska leta? Känns inte som att arbetsförmedlingen är rätt plats alla gånger.

/Draugen som är rastlös.

!Paxen

Swashbuckler
Blev erbjuden jobb som strippa (vet ej om det var seriöst) när jag var i 15 årsåldern.. När jag snabbt gick ifrån och sa nej så fick jag höra ett muttrade om prostitution.. Tänk om man hade tagit det jobbet.

Men för att inte ljuga, jag skickade ett svar på en annons där dom sökte programledare för något program i svensk tv, lagom oseriöst. Fick ett svar om att jag kunde komma på castingen, men jag hoppade över det då jag fick ångest bara av att tänka på det. Jag är mes :gremfrown:

Förresten, vart du ska leta? Hos företagen du vill jobba för självklart! Om du tänker "Alltså, jobb som avloppsdykare, det vill jag ha" då söker du upp ett företag som sysslar med det och frågar vad som krävs!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Draugen said:
Jag undrar om någon här har blivit erbjuden något extremt jobb någon gång och vad det rörde sig om?
Vad sägs om sex månader som civil pressofficer i Kabul? Jag gjorde en runda 2008-09 och blev nyligen erbjuden att återvända, fast denna gång tackade jag nej.
Är det någon som har några idéer om var man ska leta? Känns inte som att arbetsförmedlingen är rätt plats alla gånger.

/Draugen som är rastlös.

www.forsvarsmakten.se
www.folkebernadotteacademy.se
www.msb.se
en.wikipedia.org/wiki/Private_military_company
www.legion-etrangere.com

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
En åttamånaders sväng till Kosovo är väl kanske lite mer spännande än att jobba på ICA. Annars har jag inte gjort så mycket extremare än att skjuta minigun, spränga saker i småbitar, köra pansarfordon, öva med senapsgas och nervgas, köra stridsbåt, hoppa fallskärm, skjuta kanon och robot, leta oexploderade handgranater i högt gräs etc. etc.

Xyas

Swashbuckler
extremt jobb = testosteron

(om man ska tro svaren i den här tråden det vill säga)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
xyas said:

Vadå? Strippa, programledare eller pressofficer = testosteron?

tull

Hero
Vitulv said:
xyas said:

Vadå? Strippa, programledare eller pressofficer = testosteron?
Vadå? Programledare är ju SKITMANLIGT.

G

Guest

Guest
Draugen said:
Vare nere i Afghanistan en vända 2009, fast det var inte så extremt trots alla tunga fordon och helt sjukt rolig terräng att köra i. Tyckte jag då i alla fall. Även om känslorna efteråt varit annorlunda.

Fick strax därefter en förfrågan om att åka med ett säkerhetsföretag till Afghanistan. Tror att känslorna hade varit helt annorlunda med denna organisation. Inom ISAF visste man på något sätt att hjälp fanns inom ett radioanrop.

Ymir

Liten kantbaron
Jag sökte en gång jobb som flygledare-something i Kangerlussuaq på Grönland; det gick så långt som till intervju. Intervjun handlade mycket om hur f-n jag hade tänkt deala med isolationen och polarmörkret, så det var nog rätt hardcore.

Danska Naviair utlyser vad jag vet av och till fortfarande såna jobb, och de kräver ingen specifik utbildning eller yrkeserfarenhet, så håll utkik på Naviairs hemsida.

(Det finns en pizzeria i Kangerlussuaq, FYI).

En annan rätt udda grej man kan göra är att bara hux flux åka som engelskalärare till nån bisarrt okänd miljonstad eller så mitt inne i Kina. Kineserna inbillar sig att alla västerlänningar automatiskt är kvalificerade engelskalärare, så att få ett sådant jobb ska, vad jag förstått, inte vara så svårt. Att klara sig i en gudsförgäten, anyonym och deprimerande kinesisk storstad utan att kunna ett ord kinesiska är visst en annan femma; snubben jag träffat som gjorde det här flydde snabbt till Beijing och lärde sig språket.

Nässe

Myrmidon
Jag och en kompis skulle jobba med ett kringresande tivoli i ryssland och östeuropa men hoppade av (tack och lov!) när en av de anställda på bruten engelska skvallrade om arbetsvillkoren- inte riktigt som vi fått dem beskrivna för oss. Man fick till exempel sällan betalning för utförd tjänst.

Jag har nästan börjat jobba i en porrbutik i Oslo en gång. Var duktigt desperat efter jobb men backade ur i sista stund. Till mitt försvar vill jag säga att det var en "fin" butik men enbart kvinnliga anställda och "smakfulla" grejer och fint och så och Karl Johan och allt möjligt. En rolig(?) detalj var att jag på den tiden var extremt anti-porr och sådant. Var dock urfattig med massa skulder och kommande räkningar. Ordnade sig till slut med ett lite mindre glammigt snabbköpsjobb (en vända innan dess jobbade jag med att sälja hamburgare men fick ut min lön i mjukglass innan jag blev sparkad...)

Ett tips är annars torvfälten i Småland på sommaren- mycket konstig arbetsplats- eviga svarta fält...

Sök annars inom nöjesindustrin på stora kryssningsbåtar- förhållandena är nog askassa, men det verkar spännande.

Lycka till- och rapportera dina framgångar!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Det närmsta jag har kommit var att översätta ett testamente för en död yrkeskriminell (han hade skrivit det då han visste att han snart skulle bli skjuten). Detaljer kan jag förstås inte ge, men det inkluderade en avsevärd summa pengar som gavs till en person för att han skulle skydda den avlidnes familj och, om han bedömde det som nödvändigt, hämnas.

!Paxen

Swashbuckler
Svarte faraonen said:
Det närmsta jag har kommit var att översätta ett testamente för en död yrkeskriminell (han hade skrivit det då han visste att han snart skulle bli skjuten). Detaljer kan jag förstås inte ge, men det inkluderade en avsevärd summa pengar som gavs till en person för att han skulle skydda den avlidnes familj och, om han bedömde det som nödvändigt, hämnas.
Får jag fråga vad du jobbar som? Är inte testamenten förresten en offentlig handling? Och om det står uttryckligen att pengara skulle kunna användas för att hämnas, borde det inte vara olagligt?

Låter som ett perfekt jobb när man vill komma iväg och får utlopp för en mängd idéer och få dem till en färdig produkt.

Vad kom det sig att du inte fickajobbet om man får vara så ful o fråga det?

Vitulv said:
En åttamånaders sväng till Kosovo är väl kanske lite mer spännande än att jobba på ICA.
Yepp, indeed it does! Du har ju berättat en del om din karriär i någon annan tråd så det känner jag till. Men extremt, absolut. Dessutom en bra insats att göra tycker jag!

Nässe said:
Sök annars inom nöjesindustrin på stora kryssningsbåtar- förhållandena är nog askassa, men det verkar spännande.
Jag har varit på en sådan kryssningsbåt och det verkar inte alls spännande att arbeta på dem, det verkar vara rena rama slavarbetet och det var bara folk från U-länder som jobbade i köken. Det kändes som om man åkte tillbaka 120 år eller något. Men visst var det trevligt att åka kryssning! Men jag skulle ALDRIG söka ett jobb på en sådan jobb.

Ok, det lät speciellt hehe! Måste varit en rätt annorlunda upplevelse?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Paxen said:
Får jag fråga vad du jobbar som? Är inte testamenten förresten en offentlig handling? Och om det står uttryckligen att pengara skulle kunna användas för att hämnas, borde det inte vara olagligt?
Jag har ströjobbat som översättare, men har ingen fast anställning. I det här fallet vet jag ingenting om juridiken i fallet, så jag håller mig så förtegen som möjligt och översätter det jag får framför mig.

omgbambi

Veteran
Jag jobbade som grovis en sväng, då går du med spade brevi maskin och gräver upp det som maskinen inte klarar/kommer åt. Kan vara under hus, rör. Mycket lera mycket tungt mycket kul.

!Paxen

Swashbuckler
Svarte faraonen said:
Paxen said:
Jag har ströjobbat som översättare, men har ingen fast anställning. I det här fallet vet jag ingenting om juridiken i fallet, så jag håller mig så förtegen som möjligt och översätter det jag får framför mig.
Då fattar jag. Hoppades på att det inte var notarie lr liknande :gremsmile: